Publicitat
Publicitat

MÚSICA

El gegant de la música Universal compra la competència, EMI

La filial de la companyia francesa Vivendi, Universal, compra l'empresa editora dels Beatles i Coldplay per 1.400 milions d'euros. Es queda el seu catàleg i els estudis d'Abbey Road

La primera casa de discos mundial Universal, filial de la francesa Vivendi, ha anunciat aquest divendres que ha comprat la seva competència, EMI Music, editora dels discos dels Beatles i Coldplay, al banc Citigroup per 1.400 milions d'euros. La fusió d'EMI i Universal Music Group (UMG) crearà "una empresa de música puixant en un moment en què el sector de la música pateix una crisi. És el bon moment per fer aquesta compra", ha indicat el president de Vivendi, Jean-Bernard Lévy. Després de la sagnia de la pirateria, aquest any el mercat de música gravada als EUA ha tornat a remontar gràcies a l'oferta digital de pagament, com Spotify.

"EMI ens aporta un prestigiós catàleg, complementari amb el de UMG". A més, han assegurat des de Vivendi que els estudis d'Abbey Road, que són símbol d'EMI i de la cultura britànica es conservaran.

EMI ostenta el 10% del mercat a nivell mundial.Després de la fusió només quedaran tre sgrans grups musicals al món, amb Sony i Warner. Per això la transacció ha d'obtenir l'autorització de les autoritats de la competència dels Estats Units, Europa, el Japó i Austràlia. Vivendi ha afirmat "ser conscient del risc legal". Vivendi només compra la música enregistrada, no la branca d'edició musical que interessava a Sony, que segons The Wall Street Journal es podria vendre per 1.600 milions de dòlars més.





Etiquetes

Més continguts de