Publicitat
Publicitat

Noves tendències

El Festival OFFF porta la creativitat digital a l'edifici Disseny Hub Barcelona

Una instal·lació del diari 'The Guardian', un panell de l'artista novaiorquès Joshua Davis o explicar Barcelona a través de la tipografia són algunes de les propostes que es podran veure del 17 al 19 de maig en la 12a. edició del festival

El Festival Offf es consolida a Barcelona en la seva 12a edició, la ciutat on va néixer l'any 2001 i on va tornar l'any passat després de passar per València, Nova York, Lisboa, Oeiras i París. La particularitat d'aquest any és que s'instal·larà al nou edifici Hub del Disseny a la Plaça de les Glòries, obra d'Oriol Bohigas, que l'any que ve obrirà portes.

El Festival Internacional de Cultures de Creació Post-digital consisteix en una oferta d'obres, conferències i espais d'interacció que giren al voltant del disseny i les noves tecnologies, amb una mirada atrevida. Els 4.000 metres quadrats d'espai es dividiran en set àrees diferents, la més destacada de les quals és l'escenari Roots, on els assistents descobriran les propostes dels principals artises del programa. També hi haurà un espai dedicat a creadors emergents; una zona de Workshops amb finalitat d'aprenentatge; una àrea amb exposicions interactives, una zona per les projeccions audiovisuals, un espai per comercialitzar propostes i finalment un nucli per xerrades i conferències.

Entre les propostes destacades es podrà participar en un taller d'aprenentatge del diari britànic The Guardian, contemplar una de les obres de l'artista Joshua Davis –un panell de formes de sis per dos metres que el creador novaiorquès acabarà de pintar a mà al propi espai– o veure resultat a Barcelona de la proposta 'Show us your type', un projecte que busca que artistes descriguin una ciutat a través de la tipografia.

El Festival OFFF,que vol dirigir-se a tots els públics, ha comptat amb la participació de l'escola de disseny Atelier, que a través de 15 estudiants agrupats com a '12 collective' ha dissenyat la campanya gràfica i el catàleg del festival, sota la campanya "Unknown disorder", un lema amb què els estudiants fan elusió al desordre que tot creador té al cap.


Més continguts de