Publicitat
Publicitat

TEATRE

FiraTàrrega es consolida com a mercat internacional

Un estudi analitza l'impacte de la fira en la internacionalització de les companyies catalanes. Un 60% de les entitats internacionals que participen al certamen compren teatre català. 

Avui FiraTàrrega ha abaixat el teló després de 4 dies de teatre non-stop. El director, Jordi Duran, ha fet balanç un balanç positiu de la seva primera edició en el càrrec i ha destacat els dos eixos que han pres força: l'¡mpuls a la internacionalització i l'estímul a la creació. 

En aquesta 31 edició s'han acreditat 761 professionals, 347 dels quals eren estrangers. Els contactes amb programadors de l'Europa de l'Est, Sud-amèrica, Corea, els EUA i Anglaterra han estat fructíferes. Però per avalar aquesta tesi, a més, la Fira ha presentat un estudi en què es valora l'impacte a la internacionalització de les dues edicions anteriors. El resultat és que l'any 2010, 6 de cada 10 entitats internacionals acreditades a la Fira, van contractar alguna companyia (la mitjana és de 2,7 espectacles i 6 representacions de cadascun d'aquests espectacles). Les contractacions, el 2009, van ser de 208, i el 2010 de 198. Els programadors veuen una mitjana de 8 espectacles. Quant a xifres d'assistència, malgrat que no es poden calcular amb precisió, Duran ha valorat que ha baixat l'afluència en un 15%, tot i que s'han repartit 15.500 entrades als espectacles de pagament i s'han comptabilitzat 4.100 campistes.

En l'apartat estrictament artístic, Jordi Duran ha alabat els treballs fets dins els Programes de Suport a la Creació, que s'inauguraven aquest any, especialment amb els muntatges de La Veronal, Gravity, Planeta 15 i Nuyan Works. A més, la Vitrina Iberoamericana també ha funcionat bé i hauria de servir per obrir ponts cap al verge i bast mercat llatinoamericà.

   

Més continguts de