Publicitat
Publicitat

Els Goliats més inquietants de la fira

Passejar-se per Art Unlimited és tenir la sensació que no hi ha sortida. La secció d'Art Basel dedicada a les obres de gran format inspira aquest any una paraula: inquietud. La cortina de maons de Kendell Geers, la daga que cau a la porta de Sudarshan Shetty, les gàbies desproporcionades de Mario Merz, l'habitació plena de miralls giratoris de Cerith Wyn Evans...

De les 62 obres presents, el calamar gegant del peruà David Zink Yi, fet amb porcellana, està entre les més admirades. Després de veure la videoinstal·lació de Katarzyna Kozyra El ritus de la primavera (1999-2002), la gent no sap si riure o sortir corrent. L'artista polonesa ha posat en moviment 12.000 instantànies d'un grup de gent gran, nua i de sexe ambigu, ballant danses ancestrals. Des de la seva concepció fa dotze edicions, Art Unlimited havia estat el més espectacular, però aquest any el privilegi és per a Art Parcours, una secció que va néixer l'any passat i que surt de les fredes parets de la fira per instal·lar-se al casc antic de Basilea.

A prop del Rin, l'obra més buscada aquest dies és la del dissident xinès Ai Weiwei, detingut des del 3 d'abril. Sobre les parets de l'antiga muralla medieval, descansen 500 fotografies de ciutadans xinesos que l'artista dissident va fer l'any 2007 com a part de la seva instal·lació Conte de fades al Documenta de Kassel. La gran paret de pedra és el millor símbol de les dificultats per moure's en un món on de vegades falten les llibertats, i si no que l'hi preguntin a Weiwei.

Més continguts de