Publicitat
Publicitat

Harvey Weinstein, l'home que va convertir 'The artist' en un èxit

Com és possible que una pel·lícula francesa triomfi en una indústria tan endogàmica com la dels Estats Units? La resposta té nom i cognom: Harvey Weinstein, el distribuïdor nord-americà de The artist . Weinstein és una de les figures més controvertides de Hollywood, el responsable de la capitalització del cinema independent nord-americà durant els anys 90 amb èxits com Pulp fiction i promotor d'algunes de les campanyes de promoció de films de cara als Oscars més efectives (i polèmiques) que es recorden. Amb la seva primera companyia, Miramax, va aconseguir en total 249 nominacions i 60 estatuetes, i els Oscars al millor film de Shakespeare enamorat, Chicago o El pacient anglès . Sense anar tan lluny, l'any passat els seus films van aconseguir 13 nominacions i es van endur sis premis, entre ells els quatre d' El discurs del rei , la pel·lícula guanyadora.

L'èxit de Weinstein als Oscars és tan aclaparador i les seves tàctiques sovint tan agressives -se l'ha acusat de crear campanyes en contra dels rivals- que l'Acadèmia es va veure obligada a canviar el reglament per promocionar els films de cara als Oscars. No obstant això, la seva companyia ha repetit el triomf de l'any passat amb vuit estatuetes: les cinc de The artist, les dues de La dama de hierro i la del documental Undefeated . Més que cap altre estudi: Paramount en té sis i Sony Pictures tres.

Si Harvey Weinstein no s'hagués fixat en The artist durant el passat Festival de Cannes, difícilment es parlaria ara del triomf del film als Oscars. Ell és l'arquitecte a l'ombra d'un èxit que, misteriosament, no s'ha traslladat encara a la taquilla nord-americana, en què The artist ha recaptat 23,8 milions d'euros i La dama de hierro poc més de 19 milions. Amb deutes milionaris, la gran esperança de la companyia de Weinstein és ara que els Oscars serveixin d'estímul per millorar unes recaptacions insuficients.

Més continguts de