Publicitat
Publicitat

"Intentem fer una música atemporal que transmeti emocions"

'Dubstep' "No ens agrada l'etiqueta, ens sembla reductiva" Cor "Cuidem la part emotiva de la música" Descàrregues "Els artistes creem continguts pels quals no cobrem"

Mary Ann Hobbs, la prestigiosa DJ britànica, padrina del dubstep , va dir que l'electrònica de Downliners Sekt trenca el cor. Els barcelonins són els catalans amb més projecció del Sónar 2011, on actuen avui.

Com és la vostra música?

Intenta trobar l'equilibri entre la pura experimentació i la composició de cançons clàssiques. Cuidem molt la part emotiva. L'experimentació és la base del nostre so, però sempre intentem fer coses atemporals que les puguis escoltar d'aquí vint o quaranta anys i que segueixin transmetent sensacions i emocions.

Us sentiu part de l'escena dubstep?

Ens avorrim quan les fórmules es fan evidents. L'etiqueta dubstep no ens agrada, ens sembla reductiva. Ens hauria encantat el 2004, quan alguns dels nostres temes eren dubstep pur. I ens hauria encantat perquè aleshores l'etiqueta no existia, i poca gent feia aquest tipus de produccions. No diem que els anglesos ens copiessin, però de vegades les experimentacions de diferents artistes arriben a les mateixes conclusions sense estar connectats.

La vostra música es pot descarregar gratis de la web. Per què?

El 2004, un cop acabat el primer disc, la discogràfica que l'anava a editar va desaparèixer. Vam optar per la descàrrega gratuïta i, gràcies a això, vam sobreviure. Aleshores hi havia poques coses de qualitat en descàrrega gratuïta i vam tenir cert impacte. Però aquesta manera de funcionar ja no ens ajuda perquè tothom ho fa. De cara a pròxims llançaments ens replantejarem la situació, perquè actualment els artistes som generadors de continguts pels quals no cobrem ni un duro, però que donen beneficis a tercers.

Com treballeu?

El nostre so és molt complex. Hi ha molta feina de preproducció i de tria del material per samplejar i de les textures que s'han de desenvolupar. L'ordinador mai ha de decidir el so, ni el seqüenciador ha de marcar les estructures rítmiques. Només així s'aconsegueix un toc personal treballant amb ordinadors.

Més continguts de