Publicitat
Publicitat

CINEMA

La directora ha revelat que la màxima influència de la seva propera pel·lícula és 'The Ring'

El nou projecte d'Isabel Coixet serà una pel·lícula de terror

Coixet ha explicat que 'Panda eyes' és "una història molt japonesa" que transcorrerà "en un poble perdut i lleig d'Anglaterra" amb un rerefons de terror

Admiradora de l'"estoïcisme" del Japó, especialment després de la catàstrofe de març, la cineasta Isabel Coixet prepara el seu últim projecte, Panda Eyes, una història que reconeix que està molt influenciada pel film de terror nipó The Ring.
Coixet ha detallat, en una entrevista amb EFE a Tòquio, on es troba amb motiu de la Fira Internacional del Llibre, que es tracta d'"una història molt japonesa" que transcorre "en un poble perdut i lleig d'Anglaterra" amb un rerefons de terror . "Sé que sona estrany", ha reconegut, però "no és que canviï al gènere del terror", sinó que la cineasta busca traslladar els temes que li agraden a un terreny diferent, encara que el resultat sigui "bàsicament el mateix de sempre".
Explica que "una de les grans influències" del guió, que ja està acabat, va ser la premiada cinta de terror japonesa Ringu (1998) del director Hideo Nakata. L'èxit va fer que Hollywood rodés la seva pròpia versió.
L'autora de Mapa dels sons de Tòquio, rodada a la capital nipona el 2009, manté un estret vincle amb el Japó, país del qual es declara admiradora . Impactada pel desastre natural del passat 11 de març, Isabel Coixet va organitzar una venda de collages i fotografies en format polaroid que va recopilar durant els seus viatges al Japó, amb la que va recaptar una mica més de 10.000 euros destinats a l'Ajuntament de Sendai, una de les ciutats afectades, com a ajuda a les víctimes.
De fet, demà diumenge Coixet viatjarà a aquesta ciutat amb la intenció d'"aprendre" i amb la voluntat d'"escoltar la gent, saber com se senten ara, què esperen, com es viu després d'haver-ho perdut tot", ha indicat. La catalana, que ja coneixia la zona de Sendai, ha revelat que quan alguna cosa l'impressiona té "la necessitat de veure-ho" en persona per entendre els afectats i poder "respirar l'aire que respiren".
Sobre la polèmica pels problemes amb la Justícia que afronta la Societat General d'Autors i Editors (SGAE), Isabel Coixet ha considerat inadmissible "que una societat de gestió no sigui transparent". "No pot ser que una societat que sempre està denunciant el robatori tingui ella mateixa una trama", ha criticat.
"M'agradaria pensar que això no ha passat, que són innocents i que és part d'una trama fosca", ha afegit, encara que ha reconegut que se li va fer estrany el moment en què es va destapar l'assumpte, "just després de les eleccions", va precisar .
En qualsevol cas, ha assegurat que ella viu "molt al marge": "No sóc una persona de gremis, d'organitzacions, i procuro no ser de cap comitè, perquè m'avorreixen les reunions de més de 10 minuts... i sense cervesa".

Més continguts de