Publicitat
Publicitat

MÚSICA

Òpera al cinema

'Nixon in China' als cines Icaria

Els cinemes Yelmo Icaria projectaran la representació de l'òpera de John Adams en directe via satèl·lit des del Metropolitan Opera de Nova York

Els cinemes Yelmo Icaria projectaran el dissabte 12 de febrer en directe via satèl·lit, en pantalla gegant i alta definició una representació de Nixon in China, l'òpera més coneguda del compositor John Adams, que s'està representant aquests dies al Metropolitan Opera de Nova York.

Al febrer de 1972, Nixon va viatjar a la Xina per mantenir converses amb els líders xinesos, Mao Tse-Tung i Chau En-lai. El viatge de Nixon va ser el primer contacte d'alt nivell entre els Estats Units i la República Popular de la Xina en vint anys, obrint una nova era de relacions entre Washington i Beijing. "La trobada entre Nixon i Mao és un moment mitològic en la història mundial, particularment en la història americana", afirma el guanyador d'un Premi Pullitzer al millor compositor, John Adams, que ha basat la seva impressionant òpera en aquest moment tan crucial per entendre les relacions diplomàtiques. El director Peter Sellars debuta al Met amb aquesta formidable nova producció.

"Tots els meus òperes s'han tractat en profunditat psicològica amb els nivells de la nostra mitologia d'Amèrica", diu el guanyador del premi Pulitzer compositor John Adams, la més famosa de l'òpera té la seva estrena en el Met. "La reunió de Nixon i Mao és un moment mitològics de la història mundial, en particular la història d'Amèrica." Aclamat director i des de fa molt de temps Adams col.laborador de Peter Sellars fa el seu debut al Met amb aquest innovador 1,987 treballs, una exploració de les veritats humanes més enllà dels titulars al voltant del president Nixon històric de 1972 trobada amb Mao i la Xina comunista. Baríton James Maddalena estrelles com Nixon, un paper que ell va crear a la aclamació generalitzada. Nixon a la Xina, Sellars diu, "et mostra el que l'òpera es pot fer a la història, que és per aprofundir i avançar en els seus racons més subtil, matisada i misteriós."

The New York Times publica una crítica del muntatge.

Més continguts de