Publicitat
Publicitat

PREMIS DE L'ACADÈMIA DE HOLLYWOOD 2012

La producció catalana 'Midnight in Paris' rep el premi al millor guió original

L'Oscar de Woody Allen també té perfum francès

Midnight in Paris, rodada a França i produïda per Mediapro, va plantar cara a The artist en la categoria de guió original. És el tercer Oscar per a Woody Allen com a guionista. Chico i Rita va marxar sense premi.

L'aliança entre Jaume Roures i Woody Allen funciona. De les deu últimes pel·lícules dirigides pel cineasta de Nova York, les úniques que han guanyat algun Oscar són produccions de la companyia catalana Mediapro. Un va ser per a Penélope Cruz, millor actriu de repartiment pel seu paper a Vicky Cristina Barcelona (2008). L'altre, per al mateix Allen, com a guionista de Midnight in Paris (2011), la pel·lícula protagonitzada per Owen Wilson i Rachel McAdams.

L'Oscar al millor guió original és un dels cinc que no s'ha endut The artist , però fins i tot en aquest cas hi queda el perfum francès d'una pel·lícula rodada a París i amb cameo de Carla Bruni.

Com és habitual, Allen no va viatjar per recollir l'Oscar. La tradició de no ser present a la gala de lliurament dels premis només la va trencar l'any 2002, en la primera cerimònia després de l'11-S, quan va fer un discurs com a representant dels cineastes de Nova York. L'Oscar per a Midnight in Paris és el tercer d'Allen com a guionista, després dels que va guanyar per Annie Hall (1978) i Hannah i les seves germanes (1987).

Roures sí que va ser a la gala, però no va pujar a recollir l'Oscar al millor guió original perquè ja havia anunciat que només ho faria si Midnight in Paris guanyava el premi a la millor pel·lícula. Després de la cerimònia, Roures va confirmar que hi haurà una quarta producció amb Allen. "Estic molt orgullós de la feina que estem fent a Mediapro, perquè hem aconseguit que els somnis i els projectes de grans director com Woody Allen es facin realitat", va dir Roures, que uns dies abans només era requerit per respondre a preguntes sobre el tancament de l'edició de paper del diari Público .

Èxit a la taquilla

Al marge dels premis, la taquilla també ha estat generosa amb el tàndem format per Roures i Allen. Midnight in Paris i Vicky Cristina Barcelona són els dos films d'Allen més taquillers dels últims deu anys, amb, respectivament, 110 i 71 milions d'euros recaptats arreu del món. El tercer lloc l'ocupa Match point (2005), amb 63 milions. Coneixeràs l'home dels teus somnis (2010), l'altra producció de Mediapro, només va arribar als 25 milions.

Amb els números a la mà, a Allen li funcionen millor les comèdies romàntiques que els drames, sobretot als Estats Units. Allà va triomfar l'exotisme gaudinià de Vicky Critina Barcelona i l'encant parisenc de Midnight in Paris . En canvi, l'Allen més fosc, el de bona part de les pel·lícules filmades a Londres, com ara El somni de Cassandra (2007) i Coneixeràs l'home dels teus somnis , no ha estat tan ben tractat per la taquilla. La incògnita que queda oberta és saber quin to tindrà el nou treball d'Allen amb Mediapro.

Sense sort per a 'Chico i Rita'

L'altra producció catalana present als Oscars, Chico i Rita , no va tenir sort. El film de Fernando Trueba i Javier Mariscal va tenir el privilegi de competir a la categoria de pel·lícula d'animació, però els acadèmics nord-americans encara no preveuen recompensar els continguts adults i es van estimar més premiar Rango , de Gore Verbinski.

Més continguts de