Publicitat
Publicitat

Moda

L'anunci de perfum protagonitzat per Dakota Fanning, censurat a la Gran Bretanya

L'autoritat que regula la publicitat ha ordenat la retirada l'anunci d''Oh, Lola!' de Marc Jacobs. El dissenyador ha explicat que l'actriu de 17 anys podria ser "la Lolita contemporània"

L'autoritat reguladora de la publicitat al Regne Unit (ASA) ha considerat que l'anunci del perfum 'Oh, Lola!' de Marc Jacobs, en què apareix la jove actriu Dakota Fanning, és massa suggeridor i que "sexualitza els adolescents". Per aquest motiu n'ha ordenat la retirada.

"Entenem que l'actriu té disset anys però sembla que en tingui menys de setze", ha argumentat l'ASA. "Considerem que la llargada del vestit, la cama i la posició del perfum atrauen l'atenció cap al seu sexe". Els motius que han forçat la retirada és que "l'anunci és irresponsable i podria ferir sensibilitats". L'ASA ha justificat la decisió per  "la provocació sexual" de l'ampolla de perfum, de mides considerables i amb una flor oberta com a tap, situada entre les cames de l'actriu.

L'anunci del perfum dissenyat per Marc Jacobs, i produït i distribuït per Coty UK, ha aparegut publicat a ES Magazine i al magazín d'estil del Sunday Times. Malgrat que Coty i les revistes han respost que no han tingut queixa de la publicitat, l'ASA justifica que n'ha rebut quatre.

Com apunta el Daily Mail, el dissenyador s'hauria inspirat en l'aparença de jove cantant de punk de Fanning al biopic The Runaways. Jacobs argumentava que la cantant suggereix aquest caràcter i que, tot evocant la controvertida novel·la de Vladimir Nabokov, Fanning "podria ser la Lolita contemporània, seductora però dolça".


Més continguts de