Publicitat
Publicitat

Música

Joan Colomo i Anna Roig i l'Ombre de Ton Chien, els artistes que més expectació han generat

El Mercat de Música Viva de Vic reuneix més de 800 professionals

La 23a edició del Mercat de Música Viva de Vic ha reunit més de 800 professionals acreditats representants de tots els sectors de la música durant els quatre dies que ha durat la fira

El director artístic del Mercat, Marc Lloret, ha explicat que la valoració que en fa és "tremendament positiva", i ha afegit que juntament amb els companys de direcció, la Maria Lladó i l'Oriol Roca, estan "molt satisfets de com han transcorregut els concerts, de l'assistència als espectacles per part dels programadors i també de les sensacions que s'han respirat entre professionals". Els concerts de Joan Colomo i Anna Roig i l'Ombre de Ton Chien han generat molta expectació entre els programadors de sales.

Lloret ha explicat que és "molt satisfactori" veure com algunes de les propostes que es programen amb previsió que seran interessants pel públic i els professionals, ho acabin essent. En aquest sentit, dissabte al vespre hi havia programades dues propostes catalanes que van aixecar molta expectació entre professionals. Joan Colomo i Anna Roig i l'Ombre de Ton Chien van començar els seus espectacles amb molt de públic i també amb molts programadors interessats en contractar-los.

Lloret ha assenyalat que no es pot xifrar el nombre de contractacions que se signen durant el Mercat, perquè sovint es tracta simplement de "primers contactes" previs a una relació futura. De totes maneres, la direcció del Mercat ha detectat "interès" i "compromís de contractació" en alguns casos.

Així doncs, sense poder parlar de dades concretes, Lloret ha assegurat que el Mercat "ha contribuït" a que hi hagi contractacions de cara a l'any que ve. Alguns dels mànagers que tenien grups a la programació oficial han fet saber a l'organització que ha estat "útil" passar pel Mercat perquè els seus grups s'han donat a conèixer a més de 600 empreses del sector musical de 26 països diferents.

Un dels segells distintius de l'edició d'enguany del Mercat de Música Viva ha estat la marca MVLab, que tenia per objectiu potenciar la vessant més professional del certamen. Entre d'altres, aquesta proposta ha organitzat més de 300 actes de trobades ràpides, sessions de treball conjunt, xerrades i conferències dirigides als professionals del sector. Marc Lloret ha explicat que els professionals han valorat aquesta iniciativa "sobretot per la dinàmica positiva que s'ha generat entre el sector". Lloret ha afegit que precisament aquesta era una de les fites que es va marcar la nova direcció.

Segons ha assenyalat el director artístic, "el sector ha respost amb molta predisposició" i amb ganes que el Mercat de Música Viva de Vic esdevingui un punt de trobada "on els professionals puguin créixer i es puguin generar dinàmiques de treball més efectives i beneficioses per a tots".

Tot i que Marc Lloret ha valorat molt positivament el desenvolupament d'aquest 23a edició del Mercat amb ell i Maria Lladó i Oriol Roca al capdavant de la direcció artística de la fira, encara hi ha serrells que cal resoldre. Lloret ha assenyalat que han anat "prenent nota" de comentaris i suggeriments per millorar-lo de cara a la propera edició. En aquest sentit, ha destacat que "potser caldrà ajustar bé la programació a nivell d'horaris i ubicació perquè no hi hagi cap proposta que quedi perduda entre la multitud d'ofertes que hi ha per veure i per fer".

Ajuntaments i contractació
És sabut que el sector musical i la Cultura en general no està passant per la millor època. Marc Lloret ha assenyalat que els temps no són "fàcils" i menys en un moment en què les contractacions públiques van a la baixa fins al punt que "s'estan perdent algunes opcions de contractació a causa de la crisi".

Tot i això, el Mercat de Música Viva de Vic vol ser una plataforma i oferir els condicionants perquè "tot i que serà difícil girar la truita, com a mínim, les poques opcions que hi hagi siguin les millors per a tots", ha assenyalat Lloret. El director ha concretat que allò que es busca "és que els músics puguin actuar en les millors condicions, que els mànagers puguin treballar amb els seus artistes i que els programadors de sales puguin programar allò que realment els interessa".

Més continguts de