TEATRE
Cultura 04/07/2012

'Molly Sweeney' descriu la destrucció d'una identitat

El dramaturg Brian Friel parteix d'un cas clínic que el neuròleg Oliver Sacks va descriure sobre una dona cega que recupera la vista. Miquel Gorriz dirigeix Xicu Masó, Míriam Alamany i Carles Martínez

Acn /l.s.
1 min
Molly Sweeney / T.ALTA

BarcelonaEl Grec comença aquest any una relació amb el Premi Quim Masó programant l'obra guanyadora d'aquest any, 'Molly Sweeney', de l'irlandès Brian Friel i dirigida per Miquel Gorriz. Són tres monòlegs que teixeixen una història dramàtica sobre una dona cega des de la infància, interpretada per Miriam Alamany, que s'ha acostumat a viure una vida rica i satisfactòria en la foscor.

Moments d'"emoció, conflicte i drama" convergeixen en aquest cas real que el neuròleg Oliver Sacks va descriure a 'Un antropòleg a Mart' i que Friel va convertir en un "poema dramàtic", segons el presentava el director, que també l'ha definit com la història de la destrucció d'una identitat, en què hi prenen part el marit de Molly (Carles Martínez), entossudit que la seva dona recuperi la visió, i un oftalmòleg (Xicu Masó) que veu en aquesta pacient l'oportunitat de recuperar el prestigi perdut.

'Molly Sweeney' és "la destrucció d'una identitat personal", que per al director és extrapolable a la destrucció d'un territori. Fent aquesta comparativa, Gorriz s'imagina la Molly com un espai natural verge, que és víctima d'uns depredadors que l'urbanitzen, i "una vegada urbanitzada la Molly es perd en aquesta urbanització", reflexiona.

stats