Cultura 03/07/2015

La gràfica de la darrera exposició catalana a la Biennal d'arquitectura s'imposa als Laus

A més d''Arquitectures empeltades', el FAD també guardona la nova imatge de Canal + a Espanya, la campanya del Banc Sabadell amb Rafael Nadal i John Carlin i la pàgina web de l'agència Abortion travel

Ara
3 min
La gràfica d''Arquitectures empelrades' presidia la façana de l'edifici que acollia la mostra / BILDI GRAFIKS

BarcelonaL'associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics del FAD (ADG-FAD)han fet lliurat aquest divendres a la nit han lliurat els premis de la 45a edició dels Laus al Museu del Disseny de Barcelona. La dissenyadora Raquel Pelta va recollir el Laus d'Honor per la seva trajectòria. Els guanyadors en les diferents categories són els següents:

Gràfica

'Grafting Architecture' ('Arquitectures empeltades'). Es tracta de la gràfica de l'exposició catalana de la Biennal de Venècia d'arquitectura de 2014 i és obra de l'estudi Bildi Grafiks. Segons el jurat, "és una senyalització enginyosa que subratlla la importància d'un espai històric, com és el pavelló català, que ha de romandre impecable. Així mateix, el jurat creu que el resultat "s'avé al llenguatge de l'art contemporani". D'aquest treball el més destacable és que està realitzada amb materials de baix cost i reciclables –malles, fusta, fleixos– i que la producció és artesanal.

Web i mitjans digitals

El guanyador és la pàgina web d'Abortion Travel: l'agència que mai hauria d'existir'. Realitzada per l'estudi DDB España, es tracta d'una campanya fictícia especialitzada en viatges per avortar fora d'Espanya que promou la mobilització de la població espanyola contra la reforma de llei de l'avortament. El jurat ha considerat la proposta com un exemple de disseny per al canvi social, que engrandeix la professió. El moviment va arribar fins el Congrés dels diputats aconseguint reobrir el debat sobre la llei de l'avortament. "Si el món fos perfecte aquesta campanya mai hagués existit i no hauríem d'haver donat aquest premi", ha dit el jurat.

Creativitat publicitària

SCPF ha sigut la guanyadora per dins la subcategoria de Campanya integrada amb la 'Campanya Cerca Banc Sabadell'. El projecte consisteix en el seguiment d'una conversa continuada a través de SMS, correus electrònics i trucades entre Rafa Nadal i John Carlin. L'excel·lència creativa i "l'ús impecable i totalment coherent d'un personatge famós" són les principals raons del jurat per premiar aquesta campanya.

Audiovisuals

La transformació del logotip de CANAL+ Espanya en una finestra i la creació d'un espai on veure's amb els usuaris de tu a tu, de les agències Plenty i Erretres, ha estat guardonada, segons el jurat, per "recuperar l'estètica tradicional", el distintiu clàssic del canal i l'aposta per la multi-plataforma i la interactivitat mitjançant l'estètica tàctil.

Estudiants

The Guilty Hand Font, de l'estudiant Rubén Chumillas, proposa una tipografia experimental que permet crear més de dos milions de personatges reflexionant sobre el vertader significat de Tipografia Experimental i Usuari. El jurat defensa que el projecte d'aquest alumne de la Escola Superior de Disseny de Madrid obre camí cap a nous usos de la font utilitzant la font tipogràfica per experimentar amb el dibuix modular i obtenir així glifs il·lustrats.

Empreses

El logotip dels actes commemoratius del Tricentenari, creat per l'estudi Artofmany, s'ha convertit també en un segell distintiu de Barcelona. La marca neix d'una revisió lliure del Penó de Santa Eulàlia, símbol de la resistència del setge a Barcelona. Ha convençut el jurat perquè tipogràficament és una proposta senzilla, equilibrada i intemporal i, alhora, connota valors de tradició, elegància i pregnància.

Aquesta edició dels Premis Laus ha comptat amb més de 1.200 projectes. 290 dels quals han sigut premiats en les set categories que els formen: gràfica, web i mitjans digitals, creativitat, publicitària, audiovisuals, entitats empreses i estudiants.

stats