Cultura 25/05/2011

El Primavera Pro converteix el festival en mercat de música en viu

M.s.
1 min

Barcelona.El San Miguel Primavera Sound 2010 va estrenar el Primavera Pro, una àrea específica per als professionals de l'àmbit de la música que assistien al festival, promotors de festivals i concerts, sales de música en viu i mànagers. En l'onzena edició el Primavera Pro creix, afegint al festival la dimensió de mercat. "Vam veure que venien molts professionals i que s'hi feien negocis", explica Alberto Guijarro, codirector del Primavera. "L'any passat ens vam limitar a posar-hi el marc, però aquest any hem fet un pas més enllà per convertir el Primavera en un mercat de música en viu. Organitzem conferències, xerrades i recepcions, i creem un espai més actiu per fer negoci. I això ens posiciona al centre dels professionals de l'escena independent".

L'efecte crida del festival cap als professionals s'explica perquè "el Primavera és un festival prescriptor dins de l'escena internacional", diu Guijarro. "Molts festivals el consideren com el lloc on anar a inspirar-se, ens ho han dit literalment. Aquest any tots els festivals grans vénen per veure què passa, Coachella, Roskilde, Trans Musicales, Melt, Fuji Rock..."

Després d'anys sense suport de la Generalitat, la conselleria de Ferran Mascarell ha donat una empenta -120.000 euros- a la iniciativa business friendly del Primavera. "La Generalitat ha impulsat el Primavera Pro perquè era obrir una porta a un mercat atractiu per a Barcelona, amb projecció internacional. Han vist molt clar donar-li suport, fer una gran inversió en aquest projecte per tenir resultats en tres o quatre anys. Arrencar el Primavera Pro i tenir suport institucional et permet fer passos de gegant, en comptes de seguir un creixement més mesurat", diu Guijarro. Amb el Primavera Pro, el festival entra al nínxol del Mercat de Música Viva de Vic.

stats