Publicitat
Publicitat

MÚSICA

La direcció del festival ha demanat disculpes pels problemes amb les targetes recarregables, que durant dijous van tenir col·lapsades bona part de les barres del Fòrum

El Primavera Sound 2011 creix un 20% i supera els 120.000 assistents

Alberto Guijarro, en nom de la direcció del festival, s'ha mostrat satisfet per la "part artística, el que més ens emociona", al mateix temps que ha recordat el punt negre d'aquest Primavera Sound -la venda de begudes a través de targetes recarregables- i ha avançat que el festival està pensant en la possibilitat d'exportar la marca a altres ciutats

El Primavera Sound més ambiciós (280 concerts repartits en 5 dies) ha rebut una resposta molt positiva per part del públic: "Entre dijous i divendres han passat més de 80.000 persones, pel Fòrum, i esperem que aquest dissabte la xifra d'assistents sigui de 40.000", ha dit Alberto Guijarro, codirector del festival, que ha celebrat la seva onzena edició amb la novetat de presentar dues vetllades al Poble Espanyol, una dimecres i una altra diumenge, que també han atret molt visitants. "Dimecres es va quedar gent fora a Echo & The Bunnymen, i és molt probable que demà torni a passar el mateix". Guijarro ha reconegut que de cara a l'any que ve l'organització pensa en la possibilitat de trobar un espai amb més capacitat per als concerts inaugurals i de cloenda.

En dades percentuals, la crescuda d'aquest onzè Primavera Sound ha estat del 20%. "El Primavera d'aquest any ha assentat les bases de com serà el de les properes edicions", ha dit Guijarro abans de destacar "l'excel·lent nivell artístic" de les actuacions, entre les quals ha destacat la de Pulp, reunió del grup nou anys després de tocar junts per última vegada, i la de The National.

"El punt negre del festival ha estat el problema amb les targetes de recàrrega, que en algunes zones del recinte del Fòrum no van funcionar per culpa de problemes informàtics deguts a interferències amb els generadors elèctrics", ha recordat Guijarro abans de demanar disculpes en nom de l'organització.

Guijarro ha recordat que, igual que en l'anterior edició, un 40% han estat de fora d'Espanya i entre un 25% i un 30%, de fora de Catalunya. També ha fet èmfasi en la bona acollida dels concerts que s'han fet en parcs i clubs barcelonins (Primavera a la ciutat) i la trobada de professionals del Primavera Pro, que ha convocat més de "1.200 participants". "Hi ha hagut molts contactes i molta activitat, i s'han fet connexions amb Llatinoamèrica, Estats Units i Europa", ha dit abans de recordar que l'organització del festival pensa en la possibilitat d'exportar la marca del festival a altres ciutats, si bé són conscients que "el Primavera Sound és un festival irrepetible, lligat a Barcelona, que caldria adaptar a les característiques d'altres llocs per mantenir la seva filosofia".

Més continguts de