"El cinema és com una batalla: amor, odi, acció, violència i mort. En una sola paraula: emoció", va dir Sam Fuller a Pierrot le fou (1965) de Jean-Luc Godard. Va ser una de les seves aparicions com a actor en pel·lícules en què interpretava personatges lligats al cinema, i és tota una declaració d'intencions. Aquest estiu fa 100 anys que va néixer el director Sam Fuller (Massachusetts, 1912 - Los Angeles, 1997) i la Filmoteca de Catalunya li dedica un extens cicle de 14 pel·lícules com Casc d'acer , Park Row , Fixed Bayonets! o la polèmica White Dog / Perro blanco , que tot i ser antiracista va trigar 10 anys a estrenar-se, el 1991. Llavors el director marginat ja s'havia exiliat a França, el 1983, on va realitzar Les voleurs de la nuit (1984), Street of no return (1989) i alguns telefilms.
Sam Fuller: cinema a trets se centra en la violència, un dels elements més importants en la filmografia de Fuller, ja sigui en thrillers , bèl·lics o westerns . A les seves obres sol haver-hi elements autobiogràfics de l'etapa de periodista de successos. Després va combatre a la Segona Guerra Mundial a l'Àfrica, Sicília, Normandia, Bèlgica i Txecoslovàquia. Als 50 i 60, aquesta temàtica va ser central a les seves pel·lícules, sempre de baix pressupost i temes controvertits.
- Sant Jordi, en directe: declaracions, els llibres més venuts i tota l'última hora de la diada
- Descobreix on firmen els autors per Sant Jordi
- 10 escenes eròtiques de la literatura catalana
- Per què l'amor romàntic és tan addictiu?
- De l'amor immortal a l'amor tòxic: com hem estimat a través de la història de la literatura?
- Guia de la diada de Sant Jordi: on hi ha parades i tot el que has de saber