Publicitat
Publicitat

Música

El pianista japonès tanca el Sónar amb un concert al teatre Grec amb Alva Noto

Sakamoto: "M'agrada explorar territoris desconeguts"

El piano del japonès Ryuichi Sakamoto i la música electrònica de l'alemany Alva Noto es fusionaran aquesta nit al teatre Grec de Barcelona, on l'artista japonès tindrà l'oportunitat de demostrar la seva afició per "explorar territoris desconeguts".

"M'agrada explorar nous paisatges i la música és un territori ple d'espais desconeguts", diu Sakamoto a Barcelona, on ha acudit per oferir el concert de clausura del Festival de Música Avançada Sónar 2011, que també forma part de la programació del Festival Grec.

Sakamoto i Alva Noto desgranaran demà davant del públic barceloní els temes del seu sisè disc conjunt Summvs, al costat de l'espectacle visual que ha dissenyat l'artista alemany a partir de la monitorització dels senyals acústics. Imatge i música van de la mà en els espectacles d'Alva Noto, que fa anys que investiga sobre la visualització del so.

"Alva Noto és més matemàtic, més vectorial, mentre que jo tinc una formació musical tradicional", ha explicat avui Ryuichi Sakamoto, que va saltar a la fama com a membre del grup Yellow Magic Orchestra.

Sakamoto és el compositor de la banda sonora de L'últim emperador i fa deu anys que col·labora amb Alva Noto. "Seguim col·laborant perquè cada dia aprenem coses l'un de l'altre", ha aclarit Sakamoto, que ha reconegut que l'últim disc del duo artístic "tanca el cercle" i "a partir d'ara comença una nova fase".
"Els nous projectes que farem junts seran diferents -ha afegit Alva Noto-, perquè si fins ara hi havia lentitud i tranquil·litat, a partir d'ara explorarem territoris amb més força".

El concert d'avui és l'últim de la gira del disc amb el qual els dos artistes tanquen la seva primera fase de col·laboració, de manera que "sens dubte serà molt especial", segons Alva Noto. Però la col·laboració seguirà unint acústica amb electrònica perquè "allò analògic i allò digital es retroalimenten", segons l'artista alemany, que, no obstant això, creu que "allò digital té més futur".

En aquest sentit, Sakamoto ha puntualitzat que tant la música electrònica com l'acústica són capaços de transmetre "fredor i calidesa", i el tòpic que allò electrònic és més artificial i menys humà el deixa fred.

Etiquetes

Més continguts de