Publicitat
Publicitat

Soulwax i Anderson .Paak regnen al Sónar de Nit d'aquest divendres

Masters at Work fan bullir l'ambient amb la seva sessió de sis hores

Si la calor està sent la protagonista del Sónar de Dia, el Sónar de Nit ofereix, almenys en les primeres hores, un ambient més refrescant. Aquest divendres, a mesura que avançava la nit i el recinte de l'Hospitalet s'omplia de gent, també es va poder sentir una calor sufocant, però els qui no es volien perdre el concert de DJ Shadow –primer plat fort de la programació nocturna– el van poder seguir amb espai per moure's i aire per respirar.

Josh Davis va obrir la vetllada amb un directe imponent. El mestre del 'sampler' va presentar el seu últim treball, 'The mountain will fall' (2016), amb uns visuals de paisatges i realitat augmentada que interactuaven en temps real amb la música. Un concert de hip-hop instrumental i expansiu del més alt nivell en el qual es va poder ballar i hi va haver celebrats records per al seu icònic debut 'Endtroducing…', que ha fet 20 anys i ha quedat com una obra de referència de la 'sampledèlia' més imaginativa.

Un bon preàmbul per a un dels artistes més esperats de la nit, Anderson .Paak (sí, amb el punt davant del cognom). Si bé per a molts pot semblar encara un desconegut, el jove californià comença a ser un secret de domini públic: va ser, per exemple, teloner de Bruno Mars en la seva visita a Barcelona del mes d'abril, i el seu darrer disc, 'Malibu', va marcar una de les fites de la música negra de l'any passat. Acompanyat per una potentíssima banda de directe, The Free Nationals, .Paak va desplegar el seu funk contemporani que casa el rap més actual amb el soul més clàssic. Ho va fer projectant una veu prodigiosa mentre s'encarregava de dirigir el grup des de la bateria. La connexió amb el públic va ser instantània i va durar tot el concert. En comptes de projectar imatges com fan la majoria d'artistes, l'escenari era presidit per unes grans lletres amb un nom que ja ha començat amb pas ferm el camí cap a la fama.

La nit havia començat amb els millors auguris i el públic s'anava repartint pels diferents escenaris. Es podia triar entre el valor segur de la sessió de John Hopkins, els tartamudejos rítmics del 'footwork' de Jlin, un Nicolas Jaar a contrallum o el 'grime' de Giggs, un dels grans noms del gènere, col·laborador de Drake en la seva creuada per donar a conèixer aquesta variant britànica del rap més fosc i distòpic a l'Amèrica del Nord i de qui una part del públic –probablement britànic– corejava algunes lletres. Moderat desplegaven la seva revetlla amb espectaculars jocs de llum mentre al Sónar Car, Masters at Work dirigien la seva maratoniana sessió de sis hores. El nebot d' Héctor Lavoe, Little Louie Vega, i Kenny 'Dope' Gonzalez van mantenir a la màxima intensitat un 'set' propulsat per percussions afrollatines que van convertir aquest espai envoltat de cortines en un club de 'house' d'autèntic luxe.

L'hora dels belgues

Soulwax era un grup belga que mesclava rock amb electrònica poc conegut al nostre país quan els germans David i Stephen Dewaele van fer fortuna com a 2 Many DJs. Des d'aleshores, Soulwax s'ha revalorat i ara poden fer de caps de cartell en un festival com el Sónar amb una proposta, a més, força impressionant. Aquest divendres, el grup presentava el seu últim disc, 'From deewee' (2017), amb una formació de set músics, tres dels quals eren bateries. Que un d'ells fos Igor Cavalera de Sepultura afegia morbo i potència a una proposta marcial en què manava la part de percussió per sobre d'un entramat de sintetitzadors analògics que van dur el públic a l'èxtasi. Amb aquest estat d'ànim, molts es disposaven a veure sortir el sol amb la DJ russa Nina Kraviz, una gesta per a la qual ja feia falta haver ingerit alguna cosa més estimulant que un cafè doble ben carregat.

Més continguts de