MÚSICA
Cultura 25/11/2011

R. Stevie Moore i The Pop Grup, veterania irreverent

El cantautor 'lo-fi' de Nashville i la formació post-punk de Bristol, obscurs referents influents, marquen la segona jornada de concerta a l'Apolo i La [2]

Marta Salicrú
2 min
R. Stevie Moore / DAMIÀ BOSCH

BarcelonaLa segona jornada del San Miguel Primavera Club 2011, el festival de tardor del Primavera Sound, va tenir un poder de convocatòria una mica més discret que en la jornada inaugural. Segurament perquè els principals reclams dues propostes tan influents com obscures, la formació post-punk de Bristol The Pop Grup, i el cantautor lo-fi de Nashville R. Stevie Moore.

Tant uns com l'altre van fer gala de personalitats molt potents, però també de propostes musicals molt expressives però gens polides. The Pop Group van desplegar a l'Apolo el seu post punk amb elements de funk i dub, amb un descontrolat excés d'energia, sobretot per part del frontman Mark Stewart i el guitarrista i teclista Gareth Sager, que si bé constituïa un espectacle interessant, no beneficiava al so. Dissolts el 1980 però reformats el 2010, i considerats precursors del so de Bristol, tornaran a tocar al festival divendres.

Pel que fa a R. Stevie Moore, el prolífic cantautor –a La [2] va anunciar que estava promocionant el seu disc número 5.000–, va demostrar com la seva música, a cavall entre el noise, l'experimentació, la psicodèlia, però també d'un pop inspiradament melòdic, ha influït en artistes molt posteriors com Ariel Pink –la recent col·laboració amb el qual va defensar– i MGMT. En formació de trio de guitarra i baix elèctrics i bateria –amb ell al baix–, o sol a la guitarra –en els moments més abstractes i dispersos del xou–, Moore va alternar la genialitat i la bogeria en un concert en què va aprofitar per ficar-se amb Daniel Johnston, Thurston Morre, Jack White i Kate Bush. I tot això, vestit amb un pijama desaparellat.

stats