Publicitat
Publicitat

Moda

Miriam Ponsa ha presentat una col·lecció inspirada en la 'Festa Major'

El 080 i The Brandery continuaran cinc anys més

El conseller Mena ha anunciat que no tenen previst unificar les plataformes de moda perquè són "marques consolidades i tenen identitat suficient"

El conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, ha inaugurat avui el 080 Fashion Week i The Brandery i ha anunciat que la Generalitat no té previst unificar les dues plataformes. "Són marques consolidades, que tenen identitat i potència suficient per seguir els propers cinc anys", ha destacat Mena al pati de la Universitat de Barcelona.

Una altra de les qüestions pendents era el futur del 080. Mena ha explicat que "la idea és tornar a una passarel·la global que reuneixi dissenyadors consolidats i emergents i no centrar-nos en una part de la indústria". El nou 080 continuaria amb el model iniciat aquest any, que ha incorporat al programa marques consolidades com TCN i Mango, un "element tractor per a altres més emergents", ha afegit el conseller.

L'objectiu de la Generalitat, que encara no ha donat a conèixer oficialment el pla de la moda 2011-2015, és crear models de negoci forts i una indústria comercialitzadora amb protagonisme de les empreses.

L'activitat artística i comercial ha continuat al 080 i The Brandery. Miriam Ponsa ha presentat la col·lecció Festa Major, un elogi a les festes dels pobles de Catalunya; una model abillada amb un cap gros –acompanyada de una melodia de la Patum interpretada amb tenora– ha obert i tancat la desfilada acompanyada d'alguna rialla dels assistents.

Volums exagerats i superposicions de peces defineixen proposta per a l'estiu del 2012 de la dissenyadora manresana, que ha incorporat la perruca com a divertiment. Entre les peces més sorprenents de la col·lecció, destaquen les samarretes amb mans estampades i l'armilla i el cinturó fet a partir de petites figures humanes, tot inspirat els castellers. A més de la tornada de les armilles, i les habituals espardenyes embetades sobre plataformes de fusta, Ponsa ha inclòs jaquetes fines de textures sedoses amb referències biomòrfiques (que també recorden petites petites pinyes).

En un to molt més urbà, la passarel·la circular de The Brandery ha acollit la desfilada-perfomance de la marca de roba Superdry: ballarins de hip hop i intèrprets de beatboxing s'han convertit en models per a les samarretes, pantalons i bosses de la marca. Mentrestant, a l'espai The Laundry es debatia sobre les experiències i bones pràctiques dels canals multimarca.


Més continguts de