DISSENY
Cultura 16/01/2011

Itàlia prohibeix un calendari amb dotze pubis femenins

L'Institut d'Autodisciplina Publicitària italià considera ofensiu el calendari d'Oliviero Toscani i ha prohibit la seva difusió

Redacció
2 min
Toscani durant la presentació del calendari

Roma p { margin-bottom: 0.21cm; } L'Institut d'Autodisciplina Publicitària (IAP) italià considera “ofensiu” el calendari del fotògraf i publicista Oliviero Toscani en el qual apareixen retrats de pubis femenins i ha prohibit la seva difusió. El calendari, format per dotze primers plans de pubis de dones rossos, bruns i pèl-rojos, va ser encarregat pel consorci empresarial Vera Pelle Italiana Conciata al Vegetale, especialitzat en l'adobat de pells d'animals, segons informa el portal Tgcom del grup Mediaset.

El fet que aquesta part del cos de la dona fos la protagonista del calendari d'aquest consorci va enfurismar moltes organitzacions feministes, que consideraven que Toscani estava comparant el pubis femení amb la pell adobada d'un animal.

L'artista italià ha replicat amb duresa les crítiques, que li han arribat, fins i tot, de la ministra d'Igualtat, Mara Carfagna. Toscani ha afirmat que el seu calendari no és "vulgar" i ha etzibat a la política que, si no hagués prohibit la difusió del calendari, ara seria primera ministra i no només responsable de la cartera d'Igualtat. Tgcom assegura que Toscani ha comparat l'Institut de l'Autodisciplina Publicitària amb "la màfia" i ha dit que mai va pensar a comparar el cos femení amb la pell d'un animal. El dissenyador ha continuat dient que no li interessa l'opinió d'aquest organisme perquè pertany a un grup de publicistes que volen tot "uniforme".

El calendari es troba actualment en els quioscs italians, ja que es distribueix amb el número de gener de la revista Rolling Stone, per la qual cosa Vicenzo Guggino, portaveu de l'IAP, considera difícil recuperar els exemplars repartits. "Els calendaris que ja són al quiosc, amb la revista, crec que es quedaran on estan. No sé què decidirà fer l'editorial, però no existeix la possibilitat d'intervenir sobre aquells que ja s'han distribuït", ha comentat Guggino.

Aquesta no és la primera acció polèmica de Toscani, que l'any 2007 va promocionar amb la model anorèxica Isabelle Car, morta el novembre passat, una campanya contra aquesta malaltia.

stats