Publicitat
Publicitat

CINEMA

Von Trier i Miike conquesten el públic de Sitges

El Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya ha projectat les intenses 'Melancolía' i 'Hara kiri. Death of a samurai', a més dels últims treballs de Francis Ford Coppola i Lucky Mckee

Dos grans directors han brillat en la jornada de dimarts del festival de Sitges, d'una banda el danès Lars von Trier i de l'altra el japonès Takashi Miike, tota una institució al Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, i que darrerament està en ratxa: l'any passat ja va estrenar la magnífica 13 assassins, una de les millors pel·lícules de la seva carrera.

Von Trier estrenava a Espanya la desassossegadora i atractiva Melancolía, vista a l'últim festival de Canes. El film gira al voltant de dues germanes, interpretades per Kirsten Dunst i Charlotte Gainsbourg, poc abans que el planeta que dóna nom a la pel·lícula xoqui amb la Terra i acabi amb el món. Amb una arrencada bellíssima i un final torbador, ha estat rebuda amb una intensa ovació pel públic de Sitges.

També s'ha emportat aplaudiments Hara kiri. Death of a samurai, en què Takashi Miike, un realitzador de filmografia tan prolífica com desigual, abraça el classicisme. Rodada en un discretíssim i prescindible 3D, la pel·lícula és una intensa tragèdia que reflexiona sobre el concepte de l'honor per als samurais en el Japó del segle XV.

L'altre gran nom de la jornada ha estat Francis Ford Coppola, que ha presentat Twixt, una fallida fantasia gòtica dirigida al públic familiar, rodada parcialment en 3D. Les tres dimensions han protagonitzat una de les anècdotes de la jornada. Molt poques de les seqüències de la pel·lícula estan, de fet, roades en 3D, i per tant, poques requereixen l'ús de les ulleres especials. Això, però, no s'ha informat al públic, bona part del qual ha vist la primera meitat de la pel·lícula amb ulleres 3D sense que això fes falta. La descoberta no ha estat ben rebuda a la sala.

Amb molta menys trajectòria i reconeixement, el director nord-americà Lucky Mckee, part de l' star system del festival després de presentar-hi el 2002 la celebrada May, va portar a Sitges la seva última pel·lícula, The woman. Amb la seva inseparable Angela Bettis (protagonista de May i directora de Roman, vista també a Sitges i on Mckee feia el paper principal) en un dels rols destacats, The woman és una comèdia negríssima protagonitzada per una família tan disfuncional que fa semblar normal la de Canino (un altre dels films de culte de la història recent del festival). L'acció es desencadena quan el pare de família troba una dona salvatge pel bosc i decideix emportar-se-la a casa. The woman, que Mckee ha presentat com una cinta "concebuda amb el públic de Sitges al cap", també ha rebut aplaudiments entusiastes.

La jornada l'havia iniciat Emergo, el debut del director català Carles Torrens, una història de fantasmes correcta però sense cap originalitat que insisteix en el recurs del metratge trobat que van posar de moda El projecte de la bruixa de Blair o Paranormal activity.

Etiquetes

Més continguts de