PREMIS GOYA
Cultura 04/02/2017

El blanc i la llum dominen la catifa vermella dels Goya

Michelle Jenner, Cayetana Guillén Cuervo o Candela Peña han apostat per versions molt dispars d'aquest color

à. G.
3 min
Michelle Jenner, de blanc

BarcelonaEls actors espanyols arrosseguen fama de queixa constant i lamentació per l'estat del cinema patri, però en la catifa vermella d'enguany s'ha imposat el blanc i la llum: ha estat una desfilada alegre. També més relaxada que les gales homòlogues americanes. La diferència de dimensió i audiència fa que poques actrius tirin d'alta costura i la majoria optin per models que són (relativament) portables. En tot cas, una repassada a la nòmina de dissenyadors demostra que sí que hi havia una reivindicació en marxa, o potser una certa pressió corporativa: la majoria de models estaven signats per dissenyadors espanyols.

El blanc va dominar en multitud de formes, teles i textures. De blanc hi anava Candela Peña, però amb un conjunt de pantaló i jaqueta, amb aplicacions daurades a les solapes, firmat per Juan Pedro López.

Candela Peña als Goya 2017

Res a veure amb el vestit-joia de Cayetana Guillén Cuervo, o amb el Dior romàntic que lluïa Michelle Jenner. Entre els 'fails' en blanc de la nit, destaca el vestit esfilagarsat de Juanjo Oliva que duia María León.

María León també de blanc als Goya

La catifa deixa un trio de vermells a destacar. Leonor Watling, amb els cabells recollits, i vestit vermell d'escot prominent –va haver d'admetre davant l'esforçat periodista de TVE que era el centre de totes les mirades–, va triomfar amb el seu Ferretti. També va ser aplaudida la més etèria Íngrid García-Jonsson, que duia uns talls profunds per ensenyar les cuixes. I Cristina Castaño, en un model de Versace més llampant, que l'assimilava una mica (massa) a Jessica Rabbit.

Leonor Watling, de vermell als Goya 2017

Eren tres formes sexualitzades del vermell ben diferents. Encara en l'àmbit dels vestits carnals, però canviant el vermell pel negre, Penélope Cruz desfilava amb un Versace espectacular que l'assimilava a les formoses actrius italianes dels anys 50.

Penélope Cruz als Goya 2017

Entre els riscos, n'hi va haver alguns de fallits, com el groc antisupersticions de Toni Acosta o els lluentons en blau llampant d'Anne Igartiburu. D'altres, en canvi, de superats amb nota: Bárbara Lennie duia un vestit amb gasa i aplicacions punxegudes daurades que, malgrat la descripció, funcionava i li donava un aire elegant i sofisticat.

Bárbara Lennie

També va jugar-se-la Ana Belén, Goya d'Honor de la nit. Va ser fidel al seu enyorat Jesús del Pozo amb un vestit grisós del qual destacava una flor gegant que li cobria tot el tòrax.

Ana Belen rebrà el Goya d'honor

En l'apartat masculí, un dels que més es feia veure –no necessàriament en positiu– va ser Paco León amb el seu vestit en blanc i negre.

Paco León a la gala dels Goya 2017, també de blanc

Javier Gutiérrez, més mesurat, va saber portar una elegant americana en blau fosc que, tot i desviar-se del cànon, era discreta i efectiva.

Manuela Vellés, un model verd i atrevit als Goya
Sílvia Pérez Cruz, nominada a actriu revelació cançó original
El director català J. A. Bayona, en arribar a la gala dels Goya del 2017
Clara Lago a la catifa vermella
stats