Publicitat
Publicitat

MÚSICA

El consum mundial de música enregistrada va caure un 3% el 2011

Les vendes en suport digital, un 31% del total, es van incrementar en un 8%. L'àlbum de la cantant Adele '21' va ser el més venut de l'any, amb 18,1 milions de còpies

El consum mundial de música enregistrada va caure un 3% el 2011, el descens menys pronunciat en vuit anys. Segons un estudi elaborat per l'Associació Internacional de Productors Fonogràfics (IFPI), els ingressos globals van ser de 1.488 milions d'euros.

Les vendes en suport digital es van incrementar un 8%, fins a arribar als 3.923 milions d'euros. Aquest augment es va combinar amb un descens menys pronunciat que altres anys de les vendes en suport físic (CD), un total de 7.630 milions d'euros (un 8,7% menys que el 2010). Les vendes digitals van suposar un 31% del total de l'any passat, enfront d'un 29% el 2010.

Els Estats Units es manté com a primer consumidor del món, amb un lleu descens de vendes del 0,1% el 2011, mentre que l'àlbum '21' de la cantant Adele va ser el més venut de l'any, amb 18,1 milions de còpies.

Malgrat la persistent caiguda de les vendes, els experts creuen que el desenvolupament de diferents models de negoci digital i l'aprovació a diversos països (entre ells el Regne Unit i Espanya) de legislacions contra la pirateria permeten ser moderadament optimistes sobre el futur del sector.

A Espanya, la incidència de la pirateria és superior que a d'altres països, atès que, segons les estadístiques, un 43% d'internautes es descarrega de forma no legal continguts musicals protegits, mentre que aquesta xifra a la resta d'Europa és del 24%.

Més continguts de