Publicitat
Publicitat

Música

La gran nit del hip-hop de The Roots

L'última nit del Sónar es tanca amb totes les entrades venudes per seguir Hot Chip, Metronomy i New Order

Les xifres són eloqüents: el Sónar 2012 ha assolit un èxit absolut, que aquest dissabte es va acabar de confirmar amb la venda de totes les entrades per a la jornada nocturna. L'oferta artística va ser heterogènia, del pop electrònic de New Order i Metronomy a la sessió més populista de Deadmaus5, passant per la frenètica proposta de directe de Modeselelktor. A priori, l'actuació de The Roots representava el gran fet diferencial de la nit, i la formació nord-americana va respondre a les expectatives amb un concert magnífic.

The Roots van començar amb una versió de 'Paul Revere' dels Beastie Boys, un homenatge a Adam Yauch, mort el passat 4 de maig. Tot seguit van anar bastint un repertori format per clàssics de la seva collita com 'Proceed', 'The fire' i 'Mellow my man'. Com ja es podia preveure, la imparable màquina de hip-hop va funcionar a ple rendiment, també en els 'medleys' farcits de versions com ara 'Sweet child o mine' de Guns'N Roses. També van tocar 'Men at work' de Kool G Rap, que va sonar després d'un altre 'hit' propi: 'The seed 2.0'.

Tot plegat va ser un directe espectacular i dinàmic, en què curiosament no va tenir presència el seu últim disc, 'Undun', potser perquè la naturalesa conceptual del disc demana un xou específic. En qualsevol cas, The Roots es van reivindicar com el que són: la millor banda de hip-hop del moment.


Més continguts de