Publicitat
Publicitat

DE TAPES

Un home i una dona alcen els braços i no sabem per què

Kari van Tine va créixer en una cabana enmig dels boscos de Maine. El seu pare, un cop enllestida la feina a la granja, li llegia contes fins que s'adormia. Actualment, viu en un estudi ple de llum a Philadelphia, habilitat en una antiga estació de tren abandonada. Amb credencials així, no és estrany que aquesta il·lustradora sigui de traç lleuger i oníric. Al capdavall, algú que declara que Antoine de Saint-Eixupery és el seu il·lustrador preferit ha de saber per força que l'essencial és invisible als ulls. La seva formació com a ballarina també traspua en uns quadres que acostumen a transmetre un moviment serè.

Pepe Moll i James Cotliarenco van escollir la pintura Dues figures amb els braços alçats perquè il·lustrés 1983 , l'últim dels títols de la tetralogia Red Riding , de David Peace. Novel·la negra hipnòtica -hi ha qui el considera el James Elroy britànic-, l'últim llibre arrenca amb la desaparició d'una nena a la mateixa escola on estudiava Clare Kemplay, l'assassinat de la qual, el 1974, posava en marxa aquest ambiciós projecte literari.

En sabem ben poc de les dues figures de la coberta, més enllà d'identificar-hi un home i una dona. Quina relació els uneix? Alcen els braços contents per un retrobament? O ho fan víctimes del pànic? Però som al terreny de la novel·la negra i les seves fronteres morals boiroses. No hauríem de descartar que totes dues opcions siguin certes simultàniament.

Més continguts de