Art
Cultura 30/09/2014

La mostra 'Participació' reinterpreta les obres de la Col·lecció La Caixa

Enrique Juncosa presenta a CaixaForum un cicle de tres exposicions que, a partir d'un concepte, uneixen l’obra d’artistes com Apichatpong Weerasethakul, Susy Gómez i Douglas Gordon

Ara
1 min
Una imatge 'Primitive. I´m Still Breathing', la videoinstal·lació d'Apichatpong Weerasethakul

BarcelonaAquest dimarts s'ha presentat a CaixaForum el cicle d'exposicions 'Tres narratives. Participació. Memòria. Llenguatge', una iniciativa que planteja una nova manera d'acostar-se a la creació actual a partir de la col·lecció d’art contemporani de l'Obra Social La Caixa.

A 'Participació', la primera mostra, el crític, poeta i assajista Enrique Juncosa, comissari del cicle, presenta obres que s'han incorporat recentment a la col·lecció que tenen en comú que l’artista funciona com a catalitzador, mentre que és el públic qui atorga sentit a cada peça interactuant-hi.

Algunes de les obres incloses en aquesta primera mostra, que tindrà lloc del 2 d'octubre al 15 de febrer, són la videoinstal·lació 'Primitive. I’m Still Breathing' del cineasta Apichatpong Weerasethakul, la projecció 'Left is Right and Right is Wrong and Left is Wrong and Right is Right' de Douglas Gordon o l'escultura de ferro 'Mientras las manos llueven I' de Susy Gómez.

L'11 de març arribarà la segona exposició del cicle, 'Memòria', i el 17 de juliol la tercera i última, 'Llenguatge'. El cicle s'inspira en estructures modernes del cinema o la literatura com, per exemple, la novel·la de Roberto Bolaño '2666' o el film de David Lynch 'Mullholand Drive'.

stats