Publicitat
Publicitat

MERCAT MUSICAL

La música digital ja ven més que la física als Estats Units

Per primera vegada en la història, les vendes de música digital han superat les dels formats físics als Estats Units. L'informe anual sobre el sector musical, realitzat per l'empresa d'estudis de mercat Nielsen i la llista d'èxits Billboard, confirma que el 50,3% de la música venuda al llarg del 2011 als Estats Units correspon a la comercialitzada mitjançant dispositius electrònics. Fins al 2010 els consumidors encara es decantaven majoritàriament per adquirir els seus discos i cançons preferides en suports tangibles.

L'informe fet públic ahir destaca que la comercialització digital de cançons ha augmentat un 8,4% respecte a l'any anterior, i que representa més de 998 milions d'euros. La venda d'àlbums en format digital ha crescut més d'un 10%. En canvi, la venda de la suma de discos en CD i vinil ha caigut un 5%.

Adele, supervendes

21 d'Adele, Christmas de Michael Buble i Born this way de Lady Gaga ocupen els tres primers llocs en la llista general dels discos més venuts als Estats Units el 2011. La cantant britànica Adele ha arrasat també en l'apartat de la cançó més venuda - Rolling in the deep -, però en el còmput general de cançons ha quedat per darrere de la nord-americana Kate Perry, que ha arribat a vendre 15 milions d'unitats de les seves cançons. Lady Gaga ha sigut l'artista més escoltada a internet en la modalitat streaming (sense descàrrega), en la qual la cançó més seguida ha sigut Super Bass de Nicki Minaj, amb 84,9 milions d'escoltes.

L'informe sobre el mercat musical als Estats Units confirma el modest auge del vinil: l'any passat la venda d'àlbums va créixer un 1,3% respecte al 2010, la primera pujada des del 2004. El disc de vinil més venut ha sigut Abbey road dels Beatles, amb 41.000 unitats.

Més continguts de