Música
Cultura 07/01/2012

La música digital supera les vendes físiques de música als Estats Units

'Rolling in the deep', d'Adele, és la cançó més venuda de l'any en suport digital

Ara
1 min
Adele en una imatge promocional

BarcelonaLa davallada de les vendes de música en suport físic davant del suport digital ja no és tan sols una tendència imparable, sinó un fet: l'empresa d'estudis de mercat Nielsen i la revista Billboard van fer públic ahir un estudi sobre la venda de música als Estats Units que constata que, per primera vegada, la música digital supera en vendes els CDs i els discos de vinils. Concretament, les transaccions de música digital durant el 2011 representen el 50,3 % del total.

L'estudi inclou altres dades interessants, com que les vendes d'àlbums sencers –incloent-hi tots els suports– augmenten per primera vegada des del 2004. I enguany s'han venut 228 milions d'àlbums en suport físic, un 5% menys que el 2010; un descens, tanmateix, molt inferior al 19,5% del 2010.

El 2011 s'han venut 1270 milions de cançons individuals en suport digital, superant les xifres del 2010 en un 8,4% i establint un nou rècord. Les vendes d'àlbums digitals representen el 31% de les vendes totals d'àlbums: el 2010 representaven el 26% i el 2006 un 5%.

La cançó més venuda en format digital durant el 2001 és Rolling in the deep, d'Adele, que també és l'artista més comercial en tots els formats excepte el digital, en què Katy Perry la supera amb 15.187.000 unitats venudes, per davant de les 14.247.000 d'Adele.

El disc de vinil més venut durant el 2011 va ser l'Abbey Road, dels Beatles.

stats