Publicitat
Publicitat

Música

El Sónar i el Primavera Sound guanyen públic

La música en directe també pateix la crisi

Segons l'Anuari 2011 de la Música, el sector ha perdut el 30,2% dels ingressos. L'ICIC impulsarà un pla estratègic per activar les potencialitats de la indústria musical catalana

L'Anuari 2011 de la Música ha evidenciat la pitjor caiguda que ha sofert la música en directe en els darrers deu anys. La disminució de contractacions dels ajuntaments i els privats i els macroconcerts, la reducció dels espectadors en un 20,4% i els llocs de treball expliquen la caiguda que ha tingut lloc el 2010.

El sector valora negativament la pèrdua del 30,2% de la facturació, números que per a Lluís Gendrau, director del Grup Enderrock i impulsor de l'anuari, demostren una "crisi total" del sector de la música marcada per la innovació tecnològica. La música en directe s'havia mantingut en auge fins ara i la davallada evidencia la "crisi conjuntural" de tot el món de la música, ha afegit Gendrau.

Una de les notícies positives és que la indústria catalana ha vist augmentar la facturació i la venda de discos físics i digitals ha arribat als 15,6 milions d'euros. Els èxits de formacions del nou pop català, com Mishima, Manel, Antònia Font o Els Amics de les Arts hi han contribuït. Fèlix Riera, director de l'ICIC, ha anunciat que es dotarà el sector d'un pla estratègic per activar les "potencialitats". Riera considera que hi ha "creadors de mercat" i Catalunya ha demostrat tenir "talent diferenciat", malgrat el mal moment del sector. Impulsar encara més els festivals, reinventar el model discogràfic o apostar per una major presència als mitjans de comunicació són algunes de les fórmules que proposa el director de l'Institut Català d'Indústries Culturals.


També estan d'enhorabona els festivals de música d'iniciativa privada: el Sónar, el Primavera Sound o el Festival de Benicàssim continuen guanyant públic.


Més continguts de