Òpera
Cultura 27/05/2011

Bieito porta Händel al segle XXI a Stuttgart

El director català Calixto Bieito estrena demà a l'òpera de Stuttgart l'oratori de Händel 'El triomf del temps i del desengany', amb direcció musical de Sébastien Roulan

Redacció
1 min
Cavallets de fira en un oratori barroc / Sebastian Hoppe

BarcelonaBieito planteja una reflexió moralista sobre el comportament humà a la seva nova posada en escena operística: l’oratori El triomf del temps i del desengany, de Händel, que s’estrena a l’Òpera d’Stuttgart el 28 de maig de 2011, amb direcció musical de Sébastien Rouland, un expert en el repertori operístic dels segles XVII i XVIII.

L’argument de l’obra, que G. F. Händel (1685–1759) va compondre a Roma als inicis de la seva carrera, ofereix un discurs teològic a partir de quatre al·legories enfrontades: bellesa i plaer, per una banda, i temps i desengany, per l’altra.

Bieito els fa esdevenir quatre figures reals. Bellezza és una dona que creu en l’eternitat del seu atractiu físic. Allunyada del seu amant, Tempo, busca consol en Piacere, però es veurà obligada a enfrontar-se amb Disinganno, l’anterior enamorada de Tempo.

“És una metàfora molt actual sobre el nostre món” diu Bieito, per qui l’obra mostra la humanitat amb les seves esperances, somnis i pors, i que finalment es veu forçada a contemplar la vida amb humilitat. Per això l’escenografia parteix d’una atracció de fira que gira com a símbol del flux vital que segueix creant noves constel·lacions de temps i espai.

El director català té un estiu força mogut. Al juny estrena a Berlín una òpera de Poulenc. I al festival Grec de Barcelona tindrem dues produccions seves. En primer lloc, la dramatúrgia pròpia i de Marc Rosich Voices, estrenada l'any passat al festival noruec de Bergen i amb textos de Pasolini, Gil de Biedma i Primo Levi. Alhora, estrenarà una producció nova, Desaparecer, amb Juan Echanove i Maika Makovski, i textos d'Edgar Allan Poe.

stats