Cultura 21/03/2012

El renaixement d'una cervesa filla de Barcelona

Moritz es consolida al mercat català amb una agenda plena d'inauguracions a la seva 'fàbrica' de la ronda de Sant Antoni

Acn
3 min
El director general de Moritz, Albert Castellón, amb una canya de la cervesa rossa de la marca i davant d'unes tines de la Fàbrica Moritz / ACN

BarcelonaEl 1851, l'immigrant alsacià Louis Moritz arribava a Barcelona per començar a treballar en una fàbrica de cervesa. Cinc anys després era propietari d'un local que donaria origen a la cervesa Moritz, molt popular durant dècades, però que va desaparèixer el 1978 per dificultats econòmiques. El 2004, els descendents de Louis Moritz decideixen ressuscitar l'empresa, combinant la tradició d'una cervesa centenària amb la modernitat d'una Barcelona que la marca associa amb la seva imatge. I és que la capital catalana també acull la joia de la corona de la cervesera, la Fàbrica Moritz, un espai reconvertit en restaurant que aviat acollirà un bar de vins, espais gastronòmics i una botiga especialitzada. "No amaguem la identificació amb Barcelona, sinó que li donem valor", ha explicat el director de Moritz, Albert Castellón.

Aquest lligam amb la capital catalana va més enllà del nom 'Barcelona' que les ampolles de Moritz llueixen amb orgull a l'etiqueta des del rellançament de la marca el 2004. Segons Castellón, el concepte de modernitat que identifica tant la cervesa com la ciutat ha contribuït a fer de Moritz una marca "molt atractiva" a nivell internacional. De fet, a banda del mercat català, la cervesa barcelonina s'exporta a 17 països. Moritz controla un 5% del mercat català i va facturar 37 milions el 2011, lleugerament més que l'any anterior.

Tant la vitalitat de la marca com el seu arrelament a Barcelona s'han encarnat en la renovada Fàbrica Moritz, que es va inaugurar a finals del 2011 i s'ha convertit en pilar del rellançament comercial i en "motor popular" d'aquesta cervesa. "Hem fet molta feina per obrir aquest espai. Feina física i mental, perquè es tractava de crear un continent, però també un contingut", relata Castellón.

La Fàbrica Moritz, amb l'agenda plena d'inauguracions

El projecte, dissenyat per l'arquitecte francès Jean Nouvel, ha costat 30 milions d'euros i ocupa l'espai de l'antiga fàbrica que la família Moritz tenia a la ronda de Sant Antoni de Barcelona. El recinte s'ha hagut de rehabilitar per passar d'un espai industrial del segle XIX a un local modern encarat al consumidor. Al bar de tapes, que ja funciona des de la inauguració, s'hi sumarà abans de l'estiu el Bar a Vins, la botiga conceptual M-Store, una fleca i un altre restaurant.

A finals del 2012, un museu, una cocteleria i una aula gastronòmica completaran l'oferta. Però per posar la cirera al pastís, els responsables de la companyia confien que el xef Jordi Vilà, que ja es responsable culinari de la Fàbrica Moritz, traslladarà el seu restaurant Alkimia, amb una estrella Michelin, al recinte de la ronda de Sant Antoni. La Fàbrica Moritz dóna feina actualment a uns 60 treballadors, que podran arribar a 120 quan tots els espais estiguin operatius.

Bona acollida popular

"Tres mesos després de la inauguració de la Fàbrica Moritz, hem de reconèixer que ha estat un èxit i ha tingut una gran acollida popular. Estem satisfets, però encara està tot per fer i hem de seguir amb ànims", ha assenyalat Castellón. I és que, tant l'afluència de públic que atreu diàriament el restaurant com els espectacles artístics que acull el recinte de Sant Antoni, són una mostra que l'aposta de Moritz per donar una nova vida a la seva antiga fàbrica barcelonina ha sortit endavant.

Un dels atractius de la Fàbrica és que els clients poden degustar cervesa feta 'in situ' en una microplanta al pis inferior de l'edifici. La cervesa, que se serveix al bar en les tradicionals 'canyes', també es podrà adquirir per emportar, tal com es feia antigament amb la llet. El procés d'elaboració d'aquesta Moritz més artesanal feta al recinte de la ronda de Sant Antoni farà que s'hagi de consumir en uns quants dies, ja que no s'utilitzen conservants en la seva producció.

Al mateix espai es vendrà també tot tipus de pa, un producte germà de la cervesa pel que fa a l'origen cereal i al procés de fermentació, i els responsables de Moritz han avançat que es podrà, fins i tot, comprar pa elaborat a base de la cervesa Epidor. Així mateix, a la M-Store, la 'botiga conceptual' de la cervesera, s'hi podran comprar articles relacionats amb la marca, com una bicicleta amb els colors corporatius de Moritz.

stats