Cultura 14/01/2016

El teatre i la dansa sense etiquetes consoliden la Sala Hiroshima

L.s.
2 min
El teatre i la dansa sense etiquetes consoliden la  Sala Hiroshima

BarcelonaLa Sala Hiroshima del Poble-sec s’encamina cap a la celebració del seu primer aniversari, l’abril que ve, amb una programació trimestral que aprofundeix en l’accent alternatiu de l’espai. Les companyies amb més trajectòria que hi passaran seran Loscorderos.sc, que presentaran l’estrena a Barcelona del concert escenificat La banda de la fi del món ; Roger Bernat, amb l’artefacte polític i participatiu Numax-Fagor-Plus, i el teatre d’Atresbandes, que recuperen Locus Amoenus. Precisament aquesta última companyia serà una de les primeres que faran una residència artística a la sala, juntament amb la coreògrafa Raquel Gualtero (que presentarà Brut ) i el videocreador noruec Gisle Martens Meyer. Els noms internacionals, que esquitxen la programació -com el singapurès Daniel Kok i la seva provocadors proposta Cheerleader for Europe o el canadenc Manuel Roque, que ja hi ha actuat aquest mes- formen part de l’aposta pels artistes emergents i que estan fora dels circuits comercials.

La meitat de la programació es podria considerar dansa pura, malgrat que Hiroshima detesti les etiquetes. Es podran veure tres peces breus d’Antonella Sampieri, Laly Ayguadé i Physical Momentum Project, a més dels artistes del projecte Re Mou Te, que actualitza peces del patrimoni coreogràfic català. Però també hi haurà circ (a FS2 s’utilitza la impressionant tècnica de la suspensió capil·lar), teatre físic (Chroma Teatre) i altres propostes sota el títol Fora de Context.

El director de la sala, Gastón Core, afirmava ahir que la resposta del públic és “fantàstica”, tant local com en sectors especialitzats internacionals, però que la sostenibilitat de la sala és difícil i que estan “buscant amb l’administració fórmules per fer-la sostenible sense comprometre la línia de programació”.

stats