Publicitat
Publicitat

França i Alemanya són els primers a fer cas a la UE

La Unió Europea no pot esperar més, ni donarà cap altra data que no sigui el trienni 2015-2017, perquè els estats membres li facin cas en la liberalització de les mercaderies de la xarxa ferroviària. I més quan els dos estats que sempre han marcat el ritme de la construcció del continent, França i Alemanya, ja han començat a activar importants operacions en el negoci del transport de mercaderies en tren. Totes les dificultats que han existit a Espanya des del 2005 -any en què oficialment Renfe va deixar d'existir com a monopoli absolut i va subdividir-se entre Renfe Operadora i Adif-, a França i Alemanya s'han traduït en un bon posicionament per fer el següent pas en la liberalització de la circulació de passatgers. Els protagonistes d'aquest canvi de model, en tot cas, han estat les dues grans companyies de tren d'Alemanya, la Deutsche Bahn, i de França, la SNCF.

Itàlia ja fa TGV privat

Més enllà de França i Alemanya, però, a Itàlia també estan canviant les coses. Justament el 20 d'abril va començar a córrer el primer tren d'alta velocitat d'una empresa privada entre Roma i Nàpols, en un primer viatge inaugural que dissabte ja va estar a disposició de tots els viatgers. L'anomenat Italo, un tren de color vermell cridaner i brillant, és propietat del grup empresarial NTV, el banc Intesa, l'asseguradora Assicurazioni Generali i la SNCF francesa. La flota de NTV, que aprofita les infraestructures estatals, està integrada per 25 trens Alstom AGV.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT