Publicitat
Publicitat

INDEPENDÈNCIA, PRIMER ACTE

El criteri informatiu de la televisió pública espanyola desplaça la protesta al dotzè lloc del 'Telediario'

TVE queda retratada amagant la manifestació

Flagrant. El Telediario 2 va trigar vint-i-un minuts a parlar de la manifestació independentista. Va ser el cinquè titular del sumari i la dotzena notícia de l'escaleta. Van obrir amb la visita del primer ministre finlandès a Rajoy. Portugal, Grècia i les eleccions a Holanda van passar al davant de la Diada. Quan, per fi, van connectar en directe amb l'enviada especial, la presentadora Marta Jaumeandreu ho va fer amb un simple: "Aquest any és més nombrosa que en altres ocasions ... ", com si no tingués res d'excepcional. Res a veure amb la resta d'informatius espanyols. Tots (Cuatro, Antena3 i laSexta) van obrir amb la manifestació i en van destacar l'èxit de convocatòria i el caràcter històric. Fins i tot, Matías Prats n'era conscient. TVE queda en evidència amb un criteri informatiu que frega el delicte periodístic i que pel cap baix hauria de suposar la dimissió del cap d'informatius.

TV3

Es llueix

Abans de començar la retransmissió de la manifestació, TV3 va programar la pel·lícula La mòmia , en què un malvat emperador aspira a governar durant tota l'eternitat. Perdoneu l' spoiler , però és que al final el protagonista se'l carrega tot cridant-li: "Vés-te'n a governar a l'infern!" Al·legòric? Tornant a la realitat, TV3 va fer una cobertura impecable al llarg de tota la Diada i amb desplegament i eficàcia de mitjans tècnics. Va complir amb la doble missió: informativa i de servei públic. Lídia Heredia i Joan Carles Peris, amb plató al carrer, van repartir joc amb els diferents punts de la manifestació amb agilitat. Les imatges des de l'helicòpter, el més emocionant de la retransmissió: formaran part de l'arxiu històric del país. Si mai som independents, com a mínim tindrem una tele pública de primeríssim nivell.

Antena 3
La Griso es mossega la llengua

Al matí, a Espejo público , Susanna Griso va destinar cinc minuts escassos de la tertúlia a parlar de la "manifestació unitària per l'independentisme". En vista de les aportacions dels seus convidats gens tolerants amb l'assumpte, la Griso va haver de donar el tema per tancat. "Ja en parlarem més en els pròxims dies", va concloure. Es va quedar amb les ganes. A l'informatiu del migdia, la transcendència del fet els va obligar a omplir el plató de grafismes amb la bandera catalana. No semblava un plató d'una cadena espanyola. Fins al punt que darrere el presentador van posar la surrealista imatge del rostre de Rajoy sobre la bandera catalana. A l'edició del vespre ja no es va repetir.

Telecinco
Ana Rosa desvia l'atenció

"Això és més antic que la pesseta, buscar-te un enemic extern quan tens problemes interns". Ana Rosa dixit . Van preferir criticar la segona equipació del Barça de la senyera. Deia un tertulià: "Em molesta que es barregi esport i política". Ho deia en una cadena que durant tot el dia d'ahir va tenir una bandera espanyola en pantalla, al costat de la mosca de la cadena, per recordar que es jugava el transcendent Geòrgia-Espanya.

La Sexta
Un debat insòlit

A El rojo vivo vam veure l'únic aprofundiment en el sentiment independentista i la necessitat d'autogovern en un canal espanyol. Joan Tardà com a convidat va ser eficaç: no va deixar parlar ningú més. Però el que més amoïnava a Antonio García Ferreras ( merengue declarat) era amb qui jugaria el Barça si Catalunya era independent. Va acabar demanant a Tardà que li presentés un madridista que fos nacionalista català. Tardà s'hi va comprometre donant-li la mà.

Cuatro
Sospitosos problemes tècnics

A Las mañanas de Cuatro , Marta Fernández va entrevistar la Sánchez-Camacho amb el següent dóna-pas: "Avui és un dia d'emocions per a molts catalans, tot i que per a altres està sent un dia diferent d'emocions, però... en fi... d'emocions contradictòries". La primera pregunta que va fer a la líder del PP no té pèrdua: "Ha sigut difícil el matí. Què ha passat?" Després van voler entrevistar Anna Simó, però la connexió va fallar i es van quedar a mitges. Melchor Miralles, inflexible, va aclaparar qualificant de disbarat el lema de la manifestació i, fins i tot, va donar la culpa a "Ártur Mas" ( sic ) de la samarreta del Barça amb la senyera.

8tv
Conversió en directe

8TV, amb menys recursos, va resoldre bé la cobertura informativa. Cuní al plató de 8 al dia i els reporters repartits pels punts claus. Després que entrevistessin Lluís Llach, Montserrat Nebrera a l'estudi va donar la raó al cantant i va dir que s'alegrava del que s'estava vivint al carrer. Cuní, sorprès, la va definir com una "reconvertida" i ella ho va acceptar de grat. Ja ho cantava el Llach: "Si estirem tots...".

Intereconomía
El segrest de Barcelona

Al Telediario de Intereconomía l'encapçalament de la notícia no tenia pèrdua: "Elssecessionistes han segrestat la ciutat comtal". En el ball de xifres, ells apostaven per 700.000 manifestants. Van entrevistar, per descomptat, catalans en contra. Això sí, reinterpretant l'actualitat asseguraven que "Catalunya no serà el país 28 a la Unió Europea". A la nit, l'espai d'humor de Los clones imitava Pujol participant a Pasapalabra i li recordaven que Catalunya és una autonomia.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT