Publicitat
Publicitat

Adelson admet una reducció d'un 16% Dels beneficis del joc en l'últim trimestre

Els casinos del magnat ara són menys rendibles

Sheldon Adelson madura la ubicació d'Eurovegas. La decisió, condicionada pel finançament bancari, s'ha de prendre en moments d'incertesa. La companyia ha vist com es reduïen els beneficis del joc.

Els resultats de l'últim trimestre presentats per Las Vegas Sands Corporation no deuen haver satisfet Sheldon Adelson. La companyia ha vist com es reduïa un 16% el benefici net en el segon trimestre del 2012. "Els resultats trimestrals no han complert les meves expectatives", ha admès el magnat. El benefici net de Las Vegas Sands va ser de 365,3 milions de dòlars entre els mesos d'abril i juny. En el mateix període de l'exercici 2011 aquesta xifra havia estat de 438,6 milions de dòlars. Adelson atribueix els resultats a la disminució del rendiment del negoci del joc, tant als seus casinos dels Estats Units com als que estan ubicats en territori asiàtic. Però el president de la companyia també subratlla les "elevades despeses legals" com un dels motius per explicar la reducció de beneficis. Mentre intenta millorar la rendibilitat dels casinos, la companyia continua estudiant com executa l'expansió a Europa.

Escenari incert

La situació d'Europa i l'economia d'Espanya, observades amb lupa

Quan el director general de Las Vegas Sands Corporation, Michael Leven, va trepitjar Barcelona -encapçalava la comitiva que va visitar els terrenys del delta del Llobregat- ja va advertir que la companyia podia aportar el 35% del capital per fer Eurovegas. Les altres dues terceres parts del finançament havien de procedir dels bancs. A més, Leven va subratllar que Adelson s'imposa "aconseguir un retorn d'un 20% de la inversió". Les incògnites de l'escenari europeu condicionen les decisions que pugui prendre el magnat sobre Eurovegas. I encara més la situació d'Espanya, amenaçada per un possible rescat.

Projecte redimensionat

La companyia necessita un crèdit de 4.000 milions per al projecte

La inversió d'Eurovegas està condicionada pel finançament bancari. Segons les xifres facilitades per Las Vegas Sands en la visita a Barcelona del 25 de juny, l'execució d'una primer fase del projecte exigiria una inversió de 6.000 milions d'euros. Leven va assegura que la companyia en podria aportar 2.000 i els 4.000 restants haurien d'arribar en forma de crèdit bancari. "Si les fases dels complexos s'han d'adaptar i fer-se més petites en funció dels diners disponibles, es farà", va afirmar el director general a Barcelona. Les primeres xifres preveien un projecte de 12 resorts i 36.000 places hoteleres. En una primera fase, Eurovegas havia de tenir 4 hotels i 2 casinos, amb més de 8.000 màquines escurabutxaques. Leven va quantificar en 15.000 els llocs de treball que es generarien en aquesta primera fase de la inversió.

Pugna Barcelona-Madrid

Las Vegas Sands va afirmar que es decidiria al mes de setembre

Tot i que la delegació nord-americana va admetre en la visita a Barcelona que també existia la possibilitat que s'avortés el projecte -si l'escenari econòmic no acompanyava i el finançament no cristal·litzava-, la companyia s'ha donat de marge fins al mes de setembre per comunicar quins terrenys tria per ubicar-hi el macrocomplex hoteler i d'oci. No es descarten, però, canvis en el calendari. La Generalitat ofereix uns terrenys de 800 hectàrees que trepitgen quatre municipis del Baix Llobregat, i la Comunitat de Madrid disposa de les alternatives d'Alcorcón i Valdecarros, així com d'un tercer espai d'un miler d'hectàrees entre Paracuellos del Jarama i Torrejón de Ardoz. La proposta catalana té com a arguments la proximitat amb l'aeroport del Prat i la marca Barcelona com a ganxo turístic, que atreu 2,6 milions de creueristes. Madrid aporta el potencial de l'aeroport de Barajas -tot i que quedi lluny dels terrenys oferts a Adelson-, així com el turisme de negocis. En les últimes setmanes es respirava optimisme entre els negociadors de la Generalitat.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT