Publicitat
Publicitat

Abertis proposa privatitzar autopistes i elevar-ne la velocitat màxima fins als 140 km/h

El conseller delegat de la companyia, Francesc Reynés, presenta els resultats de l'empresa, que va tenir un benefici brut d'explotació de l'1,9%

El conseller delegat d'Abertis, Francesc Reynés, ha exposat que és partidari d'elevar la velocitat màxima de les autopistes espanyoles fins als 130 o els 140 km/h, perquè "és obvi que les autopistes i els cotxes estan preparats per anar a més de 110 km/h". Elevant la velocitat màxima "no crec que poséssim en risc la seguretat dels ciutadans perquè hi ha països a Europa amb altres velocitats i no més accidents".


També ha defensat el peatge per a camions conegut com a "eurovinyeta" perquè "més aviat o més tard s'haurà de posar sobre la taula". Ha indicat que l'empresa ja ha expressat en molts fòrums que considera que és "una oportunitat" per a l'Estat perquè "el pagament per ús no només és conceptualment bo per a les autopistes, tots coneixem que la utilització de les infraestructures per part dels ciutadans és desigual, i això provoca desigualtats també en els beneficis que els ciutadans treuen de la utilització i els pagaments". Ha exposat que "el concepte de peatge no és obsolet sinó modern perquè evita una inversió rellevant a l'Estat i fa que l'ús sigui equiparable al pagament que en fan". Ha destacat que està segur que el copagament s'acabarà aplicant en "molts altres àmbits a més de les autopistes".

Ha fet aquestes declaracions durant un esmorzar informatiu convocat per l'Associació de Periodistes d'Informació Econòmica (APIE), on també ha explicat que durant el primer trimestre d'enguany han circulat un 5,5% menys de vehicles per les autopistes, en concret 17.525 vehicles. L'objectiu de la conferència era presentar els seus resultats. El benefici brut de l'explotació (EBITDA) va augmentar un 1,9%. El benefici comparable consolidat va arribar als 124 milions d'euros en el primer trimestre, un 4,1% més.

Més continguts de