Publicitat
Publicitat

MODEL AEROPORTUARI

Aena insisteix a enterrar la privatització del Prat

"Aquell procés es va descartar en aquell moment". Amb aquesta frase va tornar a deixar clar ahir el president d'Aena, José Manuel Vargas, que el govern espanyol no té cap intenció de recuperar a curt termini la venda parcial dels aeroports de Barcelona i Madrid, que va aturar al gener.

La justificació va ser la mateixa que va utilitzar aleshores la ministra de Foment, Ana Pastor. "Ens semblava que el procés de concessió no solucionava la qüestió d'Aena en el seu conjunt econòmic i de la xarxa. Abans de qualsevol privatització calia fer moltes coses dins de la companyia per tenir més valor en una futura possible privatització", va assegurar el president del gestor aeroportuari en una trobada amb periodistes.

Tot i així, no va voler tancar oficialment la porta del tot. Va dir que primer cal fer el pla estratègic fins al 2016 "abans d'avaluar el procés de privatització" i sobre la gestió descentralitzada d'Aena va respondre que "la forma encara no està definida". I encara menys la data d'entrada del capital privat: "En l'horitzó actual és difícil de preveure".

No tot van ser males notícies per al Prat. Vargas va dir que vol impulsar més rutes i recuperar, en un termini que no va fixar, la creació dels comitès de coordinació aeroportuària amb la participació de comunitats autònomes i ajuntaments per a la "gestió i definició" dels aeroports. No obstant, encara cal definir les "funcions exactes" i el grau de participació de les administracions.

Aeroports amb poca demanda

D'altra banda, va advocar per flexibilitzar l'activitat i els horaris dels aeroports que tenen menys demanda -n'hi ha 18 amb menys de 500.000 passatgers-, com el de Lleida, i va descartar tancar-ne cap.

Vargas també va explicar que les taxes aeroportuàries podrien pujar en els pròxims tres anys un "màxim" del 5% més l'IPC, i es va mostrar confiat a reduir, amb més beneficis, el deute d'Aena (de 14.000 milions) en els pròxims anys.

Més continguts de