Publicitat
Publicitat

En breu

BCN tindrà una xarxa d''ambaixadors' que vendran la marca al món

Barcelona Global, que es proposa convertir la capital catalana en un referent mundial dels negocis i del talent, crearà una xarxa de barcelonins de prestigi i que ocupin càrrecs d'elevada responsabilitat fora d'Espanya que s'encarregaran de vendre la marca Barcelona al món i d'identificar oportunitats de negoci i d'inversió lligades a la ciutat. És un dels nou projectes aprovats ahir per la junta d'aquesta associació privada sense ànim de lucre que ha impulsat l'empresària Maria Reig i que presideix l'advocat Emilio Cuatrecasas. Fa any i mig que es treballa per convertir la capital catalana en una ciutat més favorable a l'activitat empresarial. Setze empreses donen suport a la iniciativa. La marca Barcelona ja ha estat registrada i Barcelona Global formarà part de l'Agència de Protecció i Gestió que crearà l'Ajuntament de la ciutat per protegir-la jurídicament.

Millorar l'acollida als estrangers

Un altre dels projectes és millorar l'acollida als directius estrangers que viuen a la ciutat. Els promotors de la iniciativa volen combatre paradoxes com que un ciutadà dels EUA tingui problemes per treure's el carnet de conduir o constituir una societat aquí. També fan un mea culpa perquè no solen convidar els estrangers a esdeveniments esportius ni a la vida social de la ciutat. "El català és una barrera interna difícil de gestionar per atreure talent", afegeix Cuatrecasas. Altres projectes impulsats són una aplicació per a mòbils per a la gent de fora amb llocs singulars per visitar, menjar i comprar; un pla de rehabilitació energètica d'edificis per fer-los eficients i que implicarà empreses, bancs, administració i propietaris; l'oferta d'oportunitats d'experiència professional a l'estranger per a joves; un concurs de disseny de samarretes, i la projecció del sector mèdic i l'alimentari.

Més continguts de