Publicitat
Publicitat

ECONOMIA

Banc Sabadell guanya quota de mercat però el benefici li cau un 39%

Banc Sabadell ha generat un benefici net de 231,9 milions d'euros durant 2011, el que representa una caiguda del 39% sobre l'any anterior, degut a les dotacions realitzades de 1.049 milions. Tot i amb això, l'esforç comercial ha permès augmentar la quota de mercat en tots els segments.

L'entitat que presideix Josep Oliu ha captat 286.560 clients particulars el 2011 i 55.536 empreses, la base de l'acció comercial i de l'increment de quota de mercat. Com a exemples, en dipòsits a termini per a particulars, la quota ha augmentat 41 punts bàsics en només 12 mesos, fins el 3,70%. En nòmines l'evolució ha estat del 2,78% al 3,44% el desembre passat, i la quota en dipòsits a la vista d'empreses s'ha situat al 7,25%.

Tots aquests increments s'han aconseguit sense caure en l'anomenada guerra del passiu, és a dir, l'oferiment de tipus d'interès d'entre el 3% i el 4% per diners dels clients a termini. Oliu ha dit avui en la roda de premsa de resultats que "hem vigilat especialment els marges". Així, els recursos de clients en balanç han crescut un 7% l'any passat.

Amb tot, la realitat del sector bancari ha forçat unes provisions de 1.049 milions el 2011, el que ha provocat una caiguda del benefici del 39%, per situar-se en els 231,9 milions. Tot això sense comptabilitzar el control de la Caja de Ahorros del Mediterráneo (CAM), que serà efectiva durant aquest primer trimestre. Malgrat la reducció dels resultats, tots els marges (especialment el d'interessos) han tingut comportaments positius. La morositat s'ha situat a finals de desembre en el 5,95%, per sota de la mitjana del sector financer, situada en el 7,5%.

Més continguts de