Publicitat
Publicitat

Barcelona i Madrid empaten al rànquing de millors ciutats europees per anar-hi de compres

Les dues capitals es troben al segon lloc de la classificació del Globe Shopper City Index-Europe, només superades per Londres

Madrid i Barcelona comparteixen el segon lloc entre les ciutats europees preferides per anar-hi a comprar, només superades per Londres, segons el rànquing Globe Shopper City Index-Europe, un nou índex elaborat per l'EIU (Economist Intelligence Unit). Madrid i Barcelona se situen per sobre de competidors tan forts com París, Roma o Berlín. L'indicador mesura l'atractiu de les 33 ciutats europees més grans per realitzar-hi viatges de compres internacionals d'acord amb aspectes relacionats amb les botigues, els preus, la comoditat, els hotels i el transport, la cultura o el clima.

Encara que en general les dues ciutats no es troben entre les destinacions europees de compres més populars, ofereixen grans atractius al comprador com la bona cuina, la comoditat o uns preus reduïts en grans marques. En el bon resultat global de Madrid ha sigut clau el seu tercer lloc en la categoria de "botigues", gràcies, entre d'altres factors, a la presència de marques espanyoles mundialment conegudes, com Loewe, Zara i Desigual. Per la seva banda, Barcelona lidera la categoria d'hotels i transport. Per contra, tant Madrid com Barcelona han obtingut baixes puntuacions en el criteri que mesura el nombre de museus, atraccions turístiques i patrimoni.

Segons dades del proveïdor de botigues lliures d'impostos Global Blue, els ciutadans que realitzen més turisme de shopping són els xinesos, els russos i els mexicans, seguits de brasilers i japonesos. En l'últim any, els turistes russos han incrementat la seva despesa en compres un 54% i els xinesos un 79%, de manera que cada vegada que entren a una botiga espanyola gasten de mitjana 433 i 800 euros, respectivament.

Més continguts de