Economia 17/05/2014

Barcelona guanyaria 263 milions si les botigues obríssin tots els diumenges, segons la Cambra

Un estudi quantifica l'impacte econòmic de l'obertura a les zones turístiques de la capital catalana

Efe
2 min
Fnac s’expandirà a Espanya amb botigues mitjanes franquiciades

BarcelonaBarcelona guanyaria almenys 263 milions d'euros si obrís tots els diumenges a les zones turístiques, segons un estudi de la Cambra de Comerç de la capital catalana, per a qui la ciutat s'hauria d'acostar de manera progressiva a Londres, París o Nova York i potenciar-se com a ciutat de compres.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons informa la Cambra de Comerç, la despesa internacional amb targeta de crèdit a Barcelona va ser de 3.069,3 milions el 2013, un 38,8% de la qual es va efectuar en establiments comercials.

Per tant, si el consistori barceloní permetés als comerços de la ciutat obrir tots els diumenges en les principals zones turístiques, l'impacte directe sobre el comerç de Barcelona procedent del turisme estranger se situaria com a mínim en 182 milions d'euros.

L'impacte econòmic indirecte sobre la resta de sectors econòmics es calcula a partir dels multiplicadors de les Taules Input-Output de Catalunya, al voltant dels 80 milions de facturació, de manera que l'impacte directe i indirecte sobre l'economia de Barcelona sumaria un mínim de 263 milions perquè no preveu les compres de turistes nacionals, ni les compres en efectiu, ni tampoc les compres amb targetes diferents de Visa i 4B.

No obstant això, segons la Cambra, l'impacte econòmic més important serà a mitjà i llarg termini perquè es perdrà l'oportunitat que Barcelona s'acosti a altres ciutats que han potenciat al màxim el seu atractiu com a ciutat de compres, com és el cas de Londres, París i Nova York.

També "es perdrà l'oportunitat de compensar el menor consum intern", ja que si s'obren més diumenges i festius en les principals zones turístiques de la ciutat, "no és d'esperar que es produeixin canvis notables en els hàbits dels consumidors barcelonins en termes de redistribució de les seves compres al llarg de la setmana ni de canvi del format comercial escollit per comprar".

En canvi, "sí que caldria esperar un augment de les vendes" per un augment de consum dels turistes, tant per l'efecte substitució de despesa en oci per despesa en compres com per un augment de la xifra total de la despesa turística.

stats