Publicitat
Publicitat

Firma un protocol aquesta tarda amb la Generalitat

La xinesa Brilliance estudia fabricar cotxes a Catalunya

El president de la Generalitat, Artur Mas, firmarà aquesta tarda un protocol d'intencions amb la firma automobilística Brilliance, que iniciarà l'estudi per una possible implantació a Catalunya. L'acte comptarà amb la presència del màxim responsable del grup xinès, Qi Yumin, i del governador i secretari del partit comunista a la província de Liaoning, Wang Min. Brilliance és el braç asiàtic de la multinacional BMW, i suposa el segon intent de la Generalitat de portar grups fabricants de cotxes xinesos, després del primer fracàs de la multinacional Chery.

Brilliance cotitza a les borses de Hong Kong i Frankfurt. Produeix cotxes, minibusos i components d'automoció. Des de 2003 produeix turismes de la marca BMW per al mercat asiàtic a través d'una empresa mixta amb el productor alemany. Té acords similars amb altres marques com Toyota i Mitsubishi. Brilliance va vendre el 2010 un total de 95.180 minibusos i 70.488 vehicles BMW fabricats a la Xina.

Amb aquest bagatge el president de Huachen Automotive Group (el holding propietari de Brilliance China Automotive), Qi Yumin, firmarà un protocol d'intencions amb el president de la Generalitat, Artur Mas. També hi seran presents el governador i secretari del partit comunista xinès a la província de Liaoning, Wang Min, i el conseller d'Empresa i ocupació, Francesc Xavier Mena, per part del Govern català. Finalment, assistirà a l'acte, que se celebrarà al Palau de la Generalitat, el professor de l'escola de negocis IESE, Pedro Nueno, que assessora la firma xinesa en la seva exploració de Catalunya com a possible base d'aterratge del seu desembarcament a Europa. Precisament, Pedro Nueno també ha estat l'impulsor d'un projecte similar amb el grup també xinès Chery, del qual no s'ha sabut res de nou en els últims quatre mesos.

La intenció de Brilliance se centra en buscar una ubicació a Europa per transformar-la en el centre per introduir els seus cotxes al mercat europeu. Fonts del sector han manifestat que aquests projectes tarden molts mesos a madurar.

Més continguts de