Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

L'empresariat demana al proper govern espanyol que declari com a prioritat el Corredor

El sector s'ennorgulleix dels beneficis que comportarà, tot i que, es mostra reticent envers la seva forma de finançament

Els empresaris dels Països Catalans han celebrat la incursió del Corredor Mediterrani entre les xarxes prioritàries per part de la Unió Europea, tot i que es mostren reticents envers la seva forma de finançament. Així, celebren les notícies i les millores que implicarà, però, declaren que només es tracta de l'inici, i reclamen al pròxim govern espanyol que ho tracti com una de les seves prioritats.

Així, la PIMEC reivindica les bondats del Corredor, però, ha recordat que "la majoria del cost s'haurà de cobrir amb recursos estatals, en un moment de greu restricció pressupostària i que no serà possible invertir en tots els corredors paral·lels". A més, ha demanat que es prioritzin "les connexions ferroviàries amb el ports i ampliar la línia Barcelona-València, que encara disposa de via única entre Tarragona i Vandellòs".

El delegat especial de l' Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Manuel Royes, ha declarat que "és la millor notícia perquè el teixit industrial català recuperi competitivitat" perquè, ha afirmat, "que permetrà vèncer un dels colls d'ampolla més antics que llastaven la nostra economia: la manca de connexions ferroviàries amb Europa." La necessitat d'accessos ferroviaris d'amplada i connexió europea ha estat una reclamació històrica dels sectors productius de Catalunya i del CZFB, ha afegit Royes.

El president de l' Autoritat Portuària de Barcelona (APB), Sixte Cambra, ha recalcat que la connexió del recinte amb un potent corredor fins a França "és clau per a la consecució de l'objectiu estratègic del Port d'esdevenir la principal porta d'entrada per a les mercaderies" i ha denunciat que, actualment, només el 25%  es descarrega als ports de la Mediterrània".

El director de la fàbrica de Martorell de SEAT, Juan Ramon Rodríguez, ha declarat que "és una gran notícia pel teixit econòmic i empresarial del Mediterrani i per a l'Estat". La Comissió Europea ha reconegut el que des de fa molts anys es defensava i permetrà "competir de tu a tu amb altres regions del món". "Podrem exportar fins al 30% dels nostres vehicles a través del tren, gairebé tres vegades més que la xifra actual, ha assegurat. L'impacte econòmic (estalviarem entre el 5 i el 15% dels costos de transport per vehicle, depenent del país de destinació) i mediambiental serà molt positiu.

El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha celebrat la decisió de la Comissió Europea, però, ha recordat que "un dels punts més difícils" del projecte serà el finançament i per això ha fet una crida a la col·laboració pública i privada i ha apel·lat a "l'esperit d'unitat i col·laboració" entre el món empresarial i les comunitats autònomes. Valls ha afirmat també que l'eix Barcelona-València-Múrcia "obre l'esperança" a tenir enllestit el corredor "en un termini raonable" si treballa tothom "conjuntament".

Finalment, el president de l 'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), Vicente Boluda, ha remarcat que "fins ara tan sols hem aconseguit que sigui declarat com infraestructura d'interès però ara cal fer-lo". En una línia semblant, el president del Consell de Cambres de Comerç del País Valencià, José Vicente Morata, ha destaca que es tracta només de l'inici però s'ha mostrat convençut que l'eix trobarà finançament perquè "és un projecte d'alta rendibilitat".


Més continguts de