Publicitat
Publicitat

Catalunya estrena oficina turística a Nova York

Gairebé 200 empresaris del sector participen en una trobada a Barcelona per conèixer tendències i demandes dels turistes estrangers

La Generalitat ha posat en marxa aquesta setmana l'oficina de promoció turística de Nova York, segons que ha explicat avui la directora general de Turisme, Marian Muro.

El centre està ubicat a la delegació de la Generalitat a Nova York i des d'allà el Govern vol atendre el mercat no només dels Estats Units, sinó també el mexicà i el canadenc. Tots ells, segons Muro, són mercats cada cop més importants a Catalunya, especialment en el segment dels creueristes.

Precisament Barcelona acull avui la trobada de 176 empresaris turístics catalans s'han reunit avui amb els directors dels vuit Centres de Promoció Turística (CPT) que la Generalitat té a l'exterior per rebre informació sobre les noves demandes dels turistes estrangers.

Els mercats que més interès han despertat entre els professionals catalans, i que han acumulat un nombre més gran d'entrevistes, són França, Alemanya, Països Nòrdics, el Regne Unit i el Benelux.

L'Agència Catalana de Turisme ha organitzat les Jornades de Mercats Emissors per posar al servei de les empreses catalanes tot el coneixement sobre la demanda turística en aquests països.

Marian Muro ha explicat a la premsa que aquestes jornades serveixen perquè els empresaris turístics, agències de viatges, allotjaments i organismes oficials, entre d'altres, s'acostin al coneixement de la demanda d'aquests mercats.

Muro ha destacat la importància de la "segmentació" de la demanda turística per oferir productes concrets als visitants i la necessitat d'adaptació en un mercat cada vegada més canviant.

Ha assenyalat que cal diversificar el mercat "al màxim" i adaptar la promoció als llocs on hi ha connexions aèries directes.

En aquest sentit, Muro ha destacat que s'està treballant molt amb Sud-amèrica i els Estats Units, on aquesta mateixa setmana s'ha obert l'Oficina de Promoció Turística de Nova York.

A més, la Generalitat està en converses amb diferents empreses per establir connexions directes amb el sud-est asiàtic i la Xina, un mercat en expansió.

En el transcurs d'aquestes jornades, s'han realitzat unes 840 entrevistes entre empresaris catalans i directors dels centres de promoció turística.

Els Centres de Promoció Turística són una xarxa d'oficines que ajuden el sector turístic català a analitzar com són els seus clients i com han d'adaptar els seus productes per poder-los introduir i presentar amb èxit a cadascun dels mercats.

La Generalitat té CPT a Benelux, els Països Nòrdics, França, el Regne Unit, Alemanya, Itàlia, Rússia i la Xina, als quals se suma aquesta setmana el de Nova York, i el Punt d'Informació Turística a Madrid i que s'ocupa del mercat espanyol.

Més continguts de