Cedinsa i la Generalitat miren d'evitar la fallida de l'autovia de Vic a Ripoll
La concessionària busca refinançar a llarg termini un deute de 220 milions
BarcelonaLa concessionària Cedinsa -formada per FCC, Copisa, Comsa-Emte i Copcisa- i la Generalitat estan negociant amb la banca creditora per evitar la fallida de l'autovia Vic-Ripoll (C-17), segons informa aquest dilluns el diari 'La Vanguardia'.
L'empresa concessionària i el govern negocien amb CaixaBank, Bankia, Santander, BBVA, CatalunyaCaixa i l'ICO un crèdit sindicat de per valor de 220 milions d'euros, que substitueixi l'actual del mateix import que venç el 31 de desembre. Això permetria allargar els terminis de pagament d'aquest deute. En cas contrari, l'empresa podria entrar en fallida i la Generalitat hauria d'assumir el deute com a responsable patrimonial al ser l'administració que fa la concessió.
Tot i això, no hi ha un paral·lelisme amb el cas de les autopistes radials de Madrid, que són en concurs de creditors, i que per no tenir responsabilitat patrimonial l'Estat ha proposat una quitança del 50% del deute. En el cas de la Vic-Ripoll hi ha uns ingressos assegurats, ja que es tracta d'una concessió amb peatge a l'ombra -la Generalitat paga a la concessionària per cada vehicle que hi circula- i a més la intensitat de tràfic diària és d'uns 25.000 vehicles, mentre que les radials, totes juntes, no arriben als 10.000 vehicles diaris.