Economia 24/10/2014

eDreams denuncia al supervisor de Competència del Regne Unit la decisió d'Iberia i British d'abandonar la web

La companyia afirma que rere l'acusació d'Iberia hi ha un intent de quedar-se més diners en el repartiment de beneficis amb les agències de viatge

Dani Sánchez Ugart
1 min

BarcelonaHores després que Iberia i British Airways anunciessin que deixen de comercialitzar els seus vols a través de diversos portals d'eDreams, l'agència de viatges ha respost aquest divendres al vespre que les raons reals rere la decisió d'IAG "no tenen res a veure" amb incompliments de l'agència de viatges, com al·leguen les aerolínies, sinó que Iberia i British "intenten imposar una política de nova distribució [d'ingressos] amb les agències de viatge".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La decisió de les aerolínies ha enfonsat les accions d'eDreams un 60%, i el regulador ha hagut de suspendre la cotització mitja hora abans del tancament de la sessió. Davant d'aquest impacte, la companyia presidida per Javier Pérez-Tenessa ha anunciat en un comunicat que ha presentat una queixa contra l'autoritat de Competència del Regne Unit i que en presentarà a més països durant la setmana que ve. A més, la companyia ha assegurat que "en contra del que indiquen" les companyies aèries, les negociacions encara s'estaven desenvolupant, i hi havia una reunió prevista per a la setmana que ve.

Per últim, eDreams ha quantificat en un 1,42% l'impacte de les dues aerolínies en la facturació dels portals afectats (Odigeo.fr, eDreams.es i eDreams.com) i va afirmar que el clients d'IAG són "majoritàriament de negoci", mentre que el públic objectiu d'eDreams és més aviat vacacional.

stats