Publicitat
Publicitat

ECONOMIA

Damm augmentarà fins als 66 milions les vendes a l'estranger

L'empresa ha iniciat un pla de creixement que preveu arribar als 1.000 milions d'euros de facturació. El grup compra uns terrenys al costat de la planta del Prat per a futures ampliacions de capacitat

Damm preveu augmentar el nivell d'exportacions fins als 60 milions d'euros el 2015. L'increment de la internacionalització és una de les prioritats de l'empresa, que vol arribar a una facturació global de 1.000 milions el mateix any. Damm va vendre el 2011 per valor de 806 milions, amb un creixement del 2% sobre l'exercici anterior. El benefici net va ser de 89,8 milions, amb un increment molt superior del 30,5%.

La companyia ja ha potenciat la sortida a l'estranger els darrers anys. El 2011 va potenciar l'aliança amb el seu distribuïdor als Estats Units (EUA), United States Beverage (USB). El director general, Jorge Villavecchia, ha assegurat que el mercat nord-americà és el més gran del món. També a Portugal el grup cerveser ha crescut, amb l'acord de distribució de cinc anys firmat amb l'empresa Sumol+Compal. Aquesta aliança també ha inclòs la compra de la marca de cervesa Tagus. El creixement a Portugal vindrà acompanyat de plans per potenciar la fàbrica de Santarem.

Els plans internacionals també passen per participar en empreses d'alimentació que ja estan molt encarades fora del mercat espanyol. És el cas d'Ebro, que exporta el 92% de les vendes. Damm compta amb el 9,65% del capital d'Ebro. També manté una presència similar (5%) a l'accionariat de Pescanova, que en aquest cas factura en els mercats internacionals el 50% de les vendes. 

Cacaolat

Els plans de creixement de l'empresa també comprenen la diversificació del negoci. Així s'entén la compra de Cacaolat, junt amb Cobega. El també director general de Damm, Enric Crous, ha explicat que "hem arribat a temps de salvar la marca, tenint en compte que només s'aprofitava el 7% de l'activitat de l'empresa". Damm ha arribat a controlar el 76% del capital del grup Rodilla, a través d'una ampliació de capital.

Tota aquesta activitat ha fet que en el segment de cervesa l'empresa hagi augmentat la seva quota de mercat el darrer any, que ha passat del 25,4% al 26%. En aquest sentit, l'empresa ha comprat 50.000 metres quadrats de terreny al costat de l'actual fàbrica del Prat. Es tracta de les antigues naus de la planta de xiclets Adams, en mans de Cadbury, i els magatzems de Credito & Docks. Crous ha destacat que "així estem preparats per a futures ampliacions, perquè la fàbrica, que té una capacitat de cinc milions d'hectolitres, està propera a la seva saturació". Aquesta reserva de terreny està relacionada amb les inversions de 75 milions que Damm està desenvolupant a la zona d'activitats logístiques (ZAL) del port barceloní.

Més continguts de