Publicitat
Publicitat

ALIMENTACIÓ

Vol multiplicar les exportacions fins als 60 milions el 2015

Damm compra terrenys al Prat per a la futura ampliació de la planta

El grup cerveser ha adquirit 50.000 metres quadrats al costat de la fàbrica del Prat, que està a punt de quedar-se petita. Mentrestant, inverteix 75 milions per ampliar els magatzems de la ZAL.

La capacitat de la fàbrica de Damm del Prat arriba als cinc milions d'hectolitres. "Ens falta poc per omplir-la", va assegurar ahir el director general, Enric Crous. "No és un projecte per demà, però ens hem de preparar per al futur, tenint en compte que ja ens hem quedat sense magatzems al Prat".

Les instal·lacions actuals ocupen 120.000 metres quadrats, als quals hi podrà afegir els 50.000 metres quadrats més que ha comprat fa poc, just al costat de la factoria. Es tracta de les antigues naus d'Adams (Cadbury) i de Crédito & Docks. La possible ampliació de la producció anirà acompanyada amb la realitat del projecte logístic de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Barcelona, on Damm inverteix 75 milions d'euros en cinc fases. Actualment n'està desenvolupant la quarta ampliació.

Aquests plans de creixement es basen en l'augment de quota que l'empresa ha experimentat els últims anys al mercat espanyol i que en l'últim exercici va passar del 25,4% al 26% el desembre del 2011. I tot això "en un entorn de crisi", va explicar el també director general, Jorge Villavecchia. En canvi, Damm ha rebaixat del 7,9% al 7,4% la quota en el mercat d'aigua (Veri i Fuente Liviana) per la competència de les marques blanques.

Damm completa la seva estratègia amb la internacionalització del negoci, que va iniciar en el pla estratègic que va acabar el 2011. En el nou programa, que acabarà el 2015, l'empresa vol facturar als mercats exteriors fins a 60 milions, sobre unes vendes globals que arribaran als 1.000 milions. Damm va acabar l'any passat amb una facturació de 806 milions, que va suposar un creixement del 2%. El benefici net es va situar en els 89,8 milions, amb un increment molt superior del 30,5%.

Adquisicions i Cacaolat

El president del grup i màxim accionista, Demetrio Carceller, va afirmar que estudia adquisicions a l'estranger i en aquest sentit va citar els Estats Units com el principal mercat. Precisament, l'any passat l'empresa va augmentar del 17% al 27% la participació en el capital del seu distribuïdor nord-americà, United States Beverage (USB). Recentment l'empresa també ha arribat a un acord amb la distribuïdora portuguesa Sumol+Compal, que ha inclòs la compra de la cervesa Tagus.

Damm, que s'ha diversificat i participa en el capital d'empreses d'alimentació com Ebro (9,65%), Pescanova (5%) i Rodilla (76%), vol internacionalitzar Cacaolat, la marca de batuts que ha comprat juntament amb Cobega. Crous va confirmar que Cacaolat traslladarà la producció de l'actual fàbrica de Barcelona a les instal·lacions de Santa Coloma l'any que ve i va reconèixer que van comprar-la quan només aprofitava el 7% de la seva activitat potencial.

Més continguts de