Publicitat
Publicitat

AUTOMOCIÓ

Delphi garanteix la producció fins al 2014, malgrat la crisi del motor

La planta de Sant Cugat del Vallès té un miler de treballadors

La companyia de components d'automoció Delphi ha garantit el futur de la seva planta catalana fins al 2014 gràcies a l'estabilitat de la demanda i a la continuïtat dels seus actuals clients durant els pròxims anys, malgrat la crisi que arrosseguen algunes empreses del sector.

La planta a Sant Cugat del Vallès, que dóna feina a un miler de treballadors, mantindrà l'ocupació i la producció a mig termini, segons ha explicat a Efe un portaveu de la fàbrica catalana a partir de les dades remeses per la multinacional a la seva filial a Catalunya.

Malgrat haver patit un dur retrocés de la demanda el 2009, la producció de Delphi ha estat elevada tant durant el passat exercici com durant l'actual i la contractació temporal ha aconseguit màxims en els últims mesos.

Segons Delphi, la planta catalana té actualment 250 treballadors temporals, als quals s'ha sumat la contractació d'un centenar més per cobrir baixes durant el mes d'agost.

Els clients que confereixen a la fàbrica aquesta continuïtat a mitjà termini són la planta de Renault a Valladolid, la companyia Mercedes i la pròpia Delphi, per qui serveix la mecanització de peces per a la fàbrica que la multinacional té a Romania.

Tant sindicats com direcció han remarcat que la garantia de futur per a la planta de Dephi s'explica també per una "adaptació progressiva de la fàbrica a la nova realitat industrial" durant els últims anys i que s'ha tancat amb el nou conveni col·lectiu ratificat el mes d'agost passat.

Una adaptació que es deu a les retallades de plantilla els últims anys a través d'expedients de regulació d'ocupació, però també a "una aposta per la competitivitat i per l'austeritat en els increments salarials", detalla el president del comitè d'empresa, José Antonio Morán (CCOO).

Els empleats han augmentat en setanta hores anuals el seu temps de treball, encara que han concentrat la seva feina de sis a cinc dies per setmana.

Tampoc no hi ha hagut increment salarial durant l'actual exercici per a la majoria dels empleats i s'ha acabat amb una doble escala de sous que estava vigent a la planta.

La clau està, en bona part, en el nou conveni col·lectiu, que garanteix mantenir els nivells de contractes indefinits fins al 31 de desembre 2016 i, en cas d'una caiguda notable de la demanda, els acomiadaments per expedient de regulació es produirien amb indemnitzacions excepcionals de fins a 65 dies per any treballat.

El nou conveni es va ratificar el 27 de juliol passat amb un 56,49 per cent de vots dels treballadors a favor, segons dades del comitè d'empresa.

L'empresa ha matisat que aquestes condicions només es complirien en cas de "pau social" entre empresa i treballadors, encara que ha destacat el gran diàleg que han mantingut fins ara les dues parts.

Sigui com sigui, la incertesa sembla que no tornarà a la planta de Delphi, que va viure diversos anys de conflictivitat, fins al 2015.

És a partir d'aquesta data que Renault deixarà probablement de ser client, ja que ha assignat al competidor Continental la producció de les bombes per a vehicles adaptades a la normativa europea Euro 6, que busca reduir les emissions d'òxids de nitrogen dels vehicles.

"Més enllà del 2014, és complicat de preveure si la planta i els seus llocs de treball seran o no viables, el mateix que passa a la resta del sector de l'automoció", lamenta el president del comitè d'empresa.

Més continguts de